۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۳۰۲۸۴
استاد مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تشریح کرد؛

برخورد ائمه معصومان با فرد گنهکار

برخورد ائمه معصومان با فرد گنهکار
حجت الاسلام وحیدی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مواجهه با گنهکاران با محبت برخورد کرده و برای رهایی آنان از گناه دعا می کردند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحیدی از اساتید مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه السلام که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، به موضوع صحیفه سجادیه سلاح جهاد تبیین اشاره و در تبیین دعای ۲۷ صحیفه، اظهار داشت: هدف بعثت پیامبران گسترش توحید است، آمده اند تا به عالم بفهمانند که عالم باید بوی خدا و معنویت بدهد، اگر بوی گناه در جامعه زیاد شد، با هدف خلقت انسان سازگاری ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی جسم انسان را امانتی الهی توصیف کرد و ابراز داشت: گسترش توحید تنها توجیه گر شهادت است، و این بدن تا زمانی که به دین خدا ضربه ای نخورد ارزش دارد، اگر قرار باشد دین خدا ضربه بخورد، باید جان ها فدا شود تا جهان بوی توحید بگیرد.

استاد مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به مدل های مختلف تجلی محبت امام سجاد علیه السلام اشاره کرد و با بیان این که محبت نسبت به مومنین و متدینین از نخستین تجلی گاه های محبت اهل بیت علیهم السلام است، اظهار داشت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مواجهه با گنهکاران نیز با محبت ورود نموده، برای رهایی ایشان از گناه دعا می کنند.

وی اهل بیت علیهم السلام را مظهر صفات الهی دانست و با تأکید بر این که امام سجاد علیه السلام در رابطه با مغضوبین و فتنه‌گران نیز دعاهایی را مرقوم نموده‌اند، اظهار داشت: امام سجاد علیه السلام در فرازهایی از دعای ششم و ۱۰ صحیفه سجادیه، در بیان دعاهایی نفرین هایی را بر هر چیزی که در مقابل خدا قرار گرفته، جامعه دینی را کمرنگ می سازد. ذکر می کنند.

حجت الاسلام وحیدی اقرار به توحید و گسترش دین الله را هدف غایی مکتب اهل بیت علیهم السلام دانست و اذعان داشت: قیام باید تا موقعی ادامه پیدا کند تا هیچ پیشانی بر غیر خدا سجده نکند، هر چیزی که توحید دارد باید تقویت و هرچیزی که مقابل توحید می ایستد، از میان برداشته شود.

ارسال نظرات