۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۳۹۸

اندیشه و مهارت در کنار هم باعث تعالی یک اثر هنری می‌شود

اندیشه و مهارت در کنار هم باعث تعالی یک اثر هنری می‌شود
نشست تخصصی بررسی فرآیند تولید اثر نگارگری و نمایشگاه نگارگری ثقلین آثار استاد امیرحسین آقامیری برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی بررسی فرآیند تولید اثر نگارگری و نمایشگاه نگارگری ثقلین آثار استاد امیرحسین آقامیری توسط اداره هنرهای تجسمی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلبغات اسلامی در نگارستان اشراق برگزار شد.

آقای امیرحسین آقامیری در سخنرانی خود در این نشست ابراز داشت: در هر عرصه ای که می خواهیم ورود کنیم باید شناخت کافی از آن عرصه داشته باشیم تا بتوانیم کار را درست انجام بدهیم  تا خدای ناکرده بعد از چندین سال نگوییم این راهی که رفتم اشتباه بود.

این استاد نگارگر در رابطه با هنر بیان داشت: افراد زیادی هستند که سالهاست در عرصه هنر کار می کنند اما هنوز به معنای هنر نرسیده اند چون هنر را فقط در تکنیک و مهارت دیده اند . تعریف عوام از هنر این است که اگر کسی کاری را درست و با مهارت انجام دهد آن را هنرمند معرفی می کنند اما هنر فقط تکنیک و مهارت نیست بلکه هنر از دو بخش تشکیل شده یک بخش آن مهارت است و بخش دیگر تفکر و اندیشه است که این دو در کنار هم باعث تعالی یک اثر هنری می شوند. و تعریف خواص از هنر این است که هنر زاییده تفکرات و تعقلات هنرمند است که در قالب یک تخصص و مهارت شخصی تجلی پیدا می کند.

آقامیری در مورد ویژگی هنرمند تصریح کرد: اگر درون هنرمند پالایش یافته  و از پلشتی ها به دور باشد کارش بیشتر به دل مخاطب می نشیند. چون تعبیر دیگر از هنر این است که: هنر آیینه درون انسان است  وهر چقدر هنرمند ضعف هایش را از بین ببرد هنرش متعالی می شود.

وی موضوع کارهای خود را قرآنی دانست و ابراز داشت: موضوع اکثر اثرهایی را که بنده کار کرده ام قرآنی است چون محتوا برای من خیلی مهم است .هنرمند باید اول بر روی خودش و در مرحله بعد بر روی مخاطب اثر بگذارد و بنده  نکته هایی که در کارهایم به آن رسیده ام هم بر روی خودم اثر گذاشته و هم بر روی مخاطب اثر گذاشته است.

ارسال نظرات