۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۳۰۴۳۵
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان خبر داد؛

فعالیت ۷۵۰ مبلغ طرح امین در مدارس لرستان

فعالیت ۷۵۰ مبلغ طرح امین در مدارس لرستان
رسولی گفت: ۷۵۰ مبلغ طرح امین در مدارس آموزش و پرورش لرستان در راستای تربیت دینی دانش آموزان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، امین رسولی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث جهاد تبیین در مدارس در دستور کار قرار دارد، گفت: در راستای جهاد تبیین بیش از ۵۰۰ همایش و  نشست بصیرت افزایی در مدارس استان انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان به برگزاری پویش سراسری «کتاب‌خوانی هیس‌طوری» اشاره کرد و افزود: این دوره از برنامه‌های مهم و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود که استان لرستان در این پویش حائز رتبه سوم کشوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این پویش ۱۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در راستای جهاد تبیین مطالعه می‌کنند.

رسولی با بیان اینکه یک هزار و 700 نفر در مدارس استان برای تربیت دانش‌آموزان فعالیت دارند، عنوان کرد: از این تعداد ۶۰۰ معاون پرورشی، ۷۰۰ مربی تربیتی و پرورشی و مابقی مشاور بوده که در مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش لرستان هستند.

وی به فعالیت 750 مربی و مبلغ طرح امین در مدارس آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در هر مدرسه یک مربی طرح امین حضور دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: ارائه مباحث اعتقادی و احکامی و تربیت دینی دانش آموزان، پاسخ به سؤالات و شبهات دانش آموزی از جمله فعالیت مربیان طرح امین است.

وی خاطرنشان کرد: برای آشنایی بهتر دانش‌آموزان با مسائل روز درس «تفکر و سواد رسانه‌ای» توسط مربیان تدریس می‌شود و در راستای تقویت این مربیان نیز کلاس‌های سواد رسانه‌ای برگزار شده است.

رسولی به برگزاری برنامه‌های قرآنی در آموزش و پرورش لرستان اشاره کرد و گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن، تاکنون ۱۴ هزار  دانش آموز برای حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با محوریت ۱۴ دارالقرآن در سطح استان در حال انجام است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات