۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۳۰۴۳۶
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تاکید کرد؛

ضرورت آگاهی مسئولان کشور به نقش آخرالزمانی شهر قم

ضرورت آگاهی مسئولان کشور به نقش آخرالزمانی شهر قم
حجت الاسلام حسین آبادی گفت: باید مسئولان به نقش مرجعیت و تربیتی شهر مقدس قم در آخرالزمان که پناهگاه مردم است توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست خبری جشن های روز امید که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به ضرورت آگاهی به جایگاه شهر قم در کشور اظهار داشت: باید به نقش مرجعیت و تربیتی شهر مقدس قم در آخرالزمان که پناهگاه مردم است توجه ویژه شود.

وی در وی در ادامه افزود سوال ما از مسئولان کشوری این است که ما چه مقدار توانستیم سفره مردم و عاشقانه به امام عصر عجل الله و فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم را تسهیل کنیم؟ باید مسئولان مربوطه زیرساخت های زیارتی زائران شهر مقدس قم را فراهم کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: باید ایامی در شهر مقدس قم همانند ایام اربعین در نظر گرفته شود تا مردم علاقه مند به اهل بیت به شهر قم سفر کرده و زیارت آسان و با هزینه کمی داشته باشند و شهر قم بالاترین ظرفیت برای ارزان کردن زیارت در ایام نیمه شعبان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید مسئولان به نقش آخرالزمانی شهر قم توجه ویژه داشته باشند، اظهار داشت: محوریت جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران تعیین شده است و لازم است زیرساخت‌های لازم برای میلیونها زائری که از سراسر کشور به قم سرازیر می شوند فراهم شده و به دغدغه های اسکان و تغذیه زائران توجه جدی شود.

حجت‌الاسلام حسین آبادی خاطرنشان کرد: در روز نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران با کمک مجموعه های مختلف فرهنگی و مردمی در خدمت به زائران مسجد مقدس خواهد بود و خدمات مختلفی را در موکب‌ها و مسیر پیاده روی بلوار پیامبر اعظم (ص) به زائران ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در روز نیمه شعبان پویشی با نام «روز امید» برگزار خواهد کرد که روز نیمه شعبان روز مستضعفان، صالحان و مجاهدین شمرده شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اجتماع لشکریان هشت هزار نفری حاج قاسم در روزهای قبل بیان داشت: روز جمعه از برنامه «فرمانده سلام ۲» در شبکه ۳ رونمایی خواهد شد و اولین اجرایی میدانی  سلام فرمانده۲ عصر نیمه شعبان در ساعت ۱۶ در صحن جامع امام مهدی با حضور حاج ابوذر روحی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی اظهار داشت: در ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان بانگ لبیک یا مهدی را خواهیم داشت که از رسانه‌ها پوشش داده خواهد شد و پویش توسل به حریم کبریا به امام زمان نیز در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های محلی نیمه شعبان بیان کرد: جشن‌های محلات با محوریت امیدآفرینی برگزار می‌شود و رسانه ملی به صورت ویژه ماموریت دارد که بر جشن‌های محلات با محوریت مساجد تمرکز کند.معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از ورودی‌های اصلی شهر مقدس قم باید مسجد مقدس جمکران باشد و در طرح کلان شهر زیارتی قم، مسجد جمکران ورودی ویژه با پارکینگ‌های مناسب داشته باشد.

حجت الاسلام حسین‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های نیمه شعبان ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در مسجد مقدس جمکران به صورت ویژه 3 استیج کودک و نوجوان برقرار می شود و طلاب و روحانیون حضور پیدا می‌کنند و رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام در مسجد مقدس حضور مستقر می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: مسجد جمکران مکانی برای بهره مندی مردم است و بیش از 20 میلیون زائر در طول سال در این مسجد حضور پیدا می کنند و باید از این ظرفیت در راستای تبلیغ و ترویج معارف دینی بهره ببریم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: احیای شب نیمه شعبان امسال در سراسر کشور در مساجد و امام زادگان و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، حجت‌الاسلام پناهیان سخنران این مراسم است و سید مهدی میرداماد مدیجه‌سرایی می‌کند و دعای کمیل نیز توسط عباس حیدرزاده قرائت می‌شود.

ارسال نظرات