۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۳۰۵۰۷
وزیر کشور:

هدف دشمن ایجاد نگرانی در دانش آموزان و خانواده‌ها است

هدف دشمن ایجاد نگرانی در دانش آموزان و خانواده‌ها است
وزیر کشور گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه در مورد مسمومیت‌های دانش‌آموزان گفت: پیرو حوادث اخیر در مورد مسمومیت دانش آموزان در خدمت برخی مسئولان بودیم.

وی افزود: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه مطرح شده بود بالای نود درصد مربوط به عوامل خارجی نبوده است و بیشتر نگرانی هایی که بوده، این است که براثر طرح این موضوع پیش آمده است.

وحیدی در ادامه گفت: کسانی هم که علایمی مثل سردرد داشتند و به بیمارستان رفتند غالب آنها در ساعات اولیه بدون نیاز به درمان خاصی مرخص شدند و تقریبا ده نفر بیشتر نگهداری شدند.

وزیر کشور در مورد عوامل این ماجرا گفت: براساس بررسی ها عامل خاصی را هنوز پیدا نکرده ایم که بگوییم ماده خاصی بوده که در نتیجه آن چنین اتفاقاتی افتاده است.

وی افزود: در مورد اینکه ماجراجویی شخصی یا داخلی بوده است معلوم کردن عوامل موثر از بیرون مدرسه تحت بررسی دستگاه های اطلاعاتی است که نمی توان در مورد آن اظهار نظر قطعی کرد. مواردی هم پیدا نشده است تا براساس آن بتوانیم قاطعانه بگوییم عامل مشخصی باعث این اتفاق شده است. ولی همچنان دستگاه های اطلاعاتی در حال کار هستند.

وحیدی گفت: دشمنان ما خیلی علاقه داشتند و دارند که کشور را با عملیات های مختلف دچار مشکل کنند. این بار هم خباثت خودشان را نشان دادند تا با روح و روان عزیزان و دلبندان ما بازی کنند و آنها را دچار‌هراس کنند. این مسأله را در رسانه های خارجی و گروه های مزدور می بینم.

وی افزود: برخی هم بعضاً موضع گیری های می کنند که قرین به صحت نیست. چون اطلاعات دقیقی ندارند. این افراد اظهار نظرهای متفاوتی می کنند که باید مراقبت کنند و بی جهت هراس افکنی نکنند. نباید دانش آموزان عزیز ما را دچار نگرانی کنند باید از این مسأله مراقبت کرد.

وحیدی افزود: به هرحال کار توسط دستگاه های ذی ربط در حال پی گیری است. وزیر آموزش و پرورش کاملا در میدان هستند و وزارت بهداشت کار را دنبال می کنند. سایر دستگاه ها مثل پدافند غیر عامل نیز در میدان هستند. انشاالله جزیات جدید هم اگر مشخص شد اطلاع رسانی می‌شود. باید از هراس افکنی و یا تلاش برای تعطیلی مدارس که بیگانگان مایلند این کار ره دهد پرهیز شود.

وی در پایان گفت: همه مسایل توسط دوستان اطلاعاتی ما و تخصصی ما دنبال می‌شود تا به جزییات بیشتری دست یابند و به اطلاع ملت برسانند.

وزیر کشور در مورد ادعاها در مورد دستگیری ها در این موضوع گفت: نه، خبرهای مختلفی در این موضوع داده می شود که کذب هستند. در برخی از این اخبار گفته شد که یکی از دانش آموزان در این موضوع فلج شد که چنین چیزی صحت ندارد.

تا حالا در این رابطه دستگیری نداشتیم ولی دستگاه های اطلاعاتی دنبال می کنند و در صورت شناسایی افراد موثر به اطلاع ملت می رسد ولی چنین سرنخی نداریم.

در ادامه نشست مشترک وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش درباره مسمویت های دانش آموزان توضیحاتی درباره نحوه پیگیری این مسئله اعلام شد.

نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: مرجع واحدی برای همگرایی دستگاههای مختلف برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شد و مسوولیتش به برادرمان آقای وحیدی وزیر محترم کشور سپرده شد. بلافاصله جلسه برگزار شد و تمامی دست اندرکاران خاصه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و استانداران محترم در این جلسه حاضر بودند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همانطور که دکتر وحیدی فرمودند بخش اعظم این موضوع ناشی از زمینه های ایجاد جو روانی در جامعه دانش آموزان و مخصوصا خانواده ها بوده است و خواهشی که ما داریم این است که رسانه به عنوان یکی از عناصر تربیتی بیشتر تلاش کنند تا این فضا تلطیف بشه و آرامش برقرار بشود تا ما بتوانیم جریان تعلیم و تربیت را آنگونه که باید پیش ببریم.

نوری در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم تا جاماندگی تعلیم و تربیت را از دوران کرونا جبران کنیم. دانش آموزان ما بسیار سرآمد هستند و در المپیادهای جهانی رتبه 4 جهان را دارند. انشالله همانطور که مانند کرونا یک مرجع واحدی توانست کار را مدیریت کند این مسئله هم با مرجعیت واحد مدیریت خواهد شد.

ارسال نظرات