۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۷۳۰۵۲۷
جانشین رئیس جامعه المصطفی:

ناظر به نیازهای جهانی، رشته های آموزشی خود را تعریف کرده ایم

ناظر به نیازهای جهانی، رشته های آموزشی خود را تعریف کرده ایم
حجت الاسلام خالق پور گفت: جامعةالمصطفی ناظر به نیازهای جهانی، رشته های آموزشی خود را تعریف کرده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خالق پور در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه جهان اسلام، ضمن تبریک اعیاد و موالید مبارک ماه شعبان، ابراز داشت: جا دارد از همه شما عزیزان به خاطر حضور در پیش نشست مدیران مدارس علمیه جهان اسلام و نیز دست اندرکاران برگزاری این گردهمایی در مدیریت حوزه های علمیه و معاونت ارتباطات جامعةالمصطفی تقدیر نماییم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در جهت هم افزایی میان حوزه علمیه و جامعةالمصطفی صورت گرفته است، تصریح کرد: در عصری که دشمن برای حذف دین از صحنه مدیریت جامعه متحد شده اند، امیدواریم این همکاری ها در درون حوزه های علمیه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به ایجاد جریانی همراه و هم افزا منجر شود و این اتحاد و همفکری با قوت بیشتری ادامه یابد.

جانشین المصطفی عصر حاضر را دوران حساسی در تاریخ اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) دانست و یادآور شد: واقعیت این است که تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و روحانیت چندان جدی گرفته نمی شد و حتی تا زمانی برخی از مجموعه های حاکمیتی و مردمی، این مکتب را تنها یک جریان سیاسی برمی شمردند که در مواقعی با حاکمیت و وضع موجود سر ناسازگاری دارد.

وی ادامه داد: با درایت ائمه (علیهم السلام) و تلاش های علما، این مکتب مدت ها بعد به عنوان یک مذهب اسلامی شناخته شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (قدس سره)، تحولی در جهان پدید آمد و امروز با هدایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، نه تنها مکتب اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان یک مکتب اسلامی، بلکه به عنوان یک حقیقت ناب و نظام اسلامی شناخته می شود که دارای فکر و اندیشه برای مدیریت جامعه است و مدعی است می تواند تمامی جوامع را با گرایش های مختلف اداره نماید.

جانشین رئیس جامعه المصطفی با اشاره به تلاش دشمن برای خارج نمودن دین از عرصه مدیریت جامعه و بی اثر نمودن دستاوردهای انقلاب اسلامی، اذعان داشت: دشمن بیش از هر زمانی برای اجرای این توطئه خود بر سواستفاده از برخی علما و روحانیون حساب باز کرده است تا از طرق مختلف، ذهنیت ها را مخدوش کرده و روحانیت را از درون با مخالفت مواجه نماید.

حجت الاسلام خالق پور، رسالتی که علمای مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بر دوش دارند را حاصل فداکاری علما و بزرگان تاریخ مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و ایثار خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شما عزیزان که در صف نخست جهاد در راه خدا و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت قرار دارید باید نسبت به طراحی های دشمن توجه دوچندانی را معطوف دارید. عبور از این توطئه ها نیاز به درایت و اتحاد حوزه های علمیه دارد و اگر نسبت به وظیفه خود به درستی عمل نماییم، بنا به سنت الهی هیچ نگرانی بابت آینده نخواهیم داشت.

وی شناخت ظرفیت ها و توانمندی های داخلی را برای حوزه های علمیه ضروری دانست و ادامه داد: جامعةالمصطفی ناظر به نیازهای جهانی، رشته های آموزشی خود را تعریف کرده است و امروز در هر گوشه از دنیا، به هر دانشی در حوزه علوم اسلامی که نیاز باشد، المصطفی آن رشته یا ظرفیت ارائه آن را دارد.

جانشین رئیس جامعه المصطفی جهان امروز را خسته از اندیشه های مادی گرایانه خواند و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، تفکر ناب اهل بیت(علیهم السلام) توسط دانش آموختگان المصطفی در سراسر جهان نشر یافته است و با وجود تبلیغات دشمن، این اندیشه در جای جای جهان نفوذ یافته است.

حجت الاسلام خالق پور در پایان جامعةالمصطفی را آماده همکاری با حوزه های علمیه در داخل و خارج از کشور در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، زبان و… دانست و اظهار داشت: دنیای کنونی به دنبال معنویت و سخن تازه است و این رسالت متوجه ماست. ما در مکتب خود از ظرفیت معارف اهل بیت(علیهم السلام) برخوردار هستیم که هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ احساسات پاک عمومی، دل ها را جذب خود می نماید.

گفتنی است در ادامه این جلسه شماری از مدیران حوزه های علمیه دقایقی به بیان نظرات، دیدگاه ها و تجربیات خود در عرصه مدیریت حوزه های علمیه پرداختند.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی، گزارشی از برگزاری پیش نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه جهان اسلام ارائه نمود و برگزاری این گردهمایی را در جهت ایجاد پیوند بین الاذهانی در خصوص مدیریت حوزه های علمیه و انتقال تجربیات و نزدیکی فکری در جهت تربیت طلاب علوم دینی موثر دانست.

ارسال نظرات