۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۳۰۵۸۲
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

ضرورت وحدت و تعامل طلاب و فضلا / باید حامی یکدیگر باشیم

ضرورت وحدت و تعامل طلاب و فضلا / باید حامی یکدیگر باشیم
حجت الاسلام حسینی گفت: وحدت در میان طلاب و فضلا از ضروریات است و باید با همراهی و تعامل، به بزرگان کمک نماییم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان در جلسه طلاب و فضلای ازنا، الیگودرز و دورود که در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) قم برگزار شد، گفت: در ابتدا از حضور پرشور طلاب و فضلای استان لرستان در انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر می کنیم و بحمدالله نمایندگان خوبی برای شهرستان های ازنا، الیگودرز و درود انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: وحدت در میان طلاب و فضلا از ضروریات است و باید با همراهی و تعامل، به بزرگان کمک کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان ابراز داشت: طلاب و فضلا باید حامی یکدیگر بوده و نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز حمایت خود را از طلاب و فضلای استان لرستان اعلام نموده و این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی فرمودند: «ثَلاثُ تَخرُقُ الْحُجُبَ وَ تَنْتَهِی إلَی مَا بَینَ یدَی اللَّهِ: صَرِیرُ أَقْلامِ الْعُلَمَاءِ وَ وَطْی أَقْدامِ الُمجَاهِدینَ وَ صَوْتُ مَغازِلِ الُمحْصَناتِ / سه چیز است که حجاب ها را پاره می کند و به پیشگاه عظمت خدا می رسد: صدای گردش قلم های دانشمندان به هنگام نوشتن! و صدای قدم های مجاهدان در میدان جهاد! و صدای چرخ نخ ریسی زنان پاکدامن!».

وی ابراز داشت: مطابق با این روایت، فرهنگ، امنیت و اقتصاد سه مسئله مهم برای هر جامعه ای است و باید تحقق آن تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: آمریکا به عنوان دشمن ایران برای ضربه به فرهنگ، امنیت و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، برنامه داشته و هر دولتی که سرکار بیاید، مطابق با همین سیاست عمل می کند.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: امروز آمریکا در جنگ ارزی، ورود مستقیم داشته و با ایجاد اختلال در مبادلات ارزی ما با کشورهای همسایه، در این جنگ ارزی دمیده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: ایران اسلامی با منابع خدادادی از ظرفیت های بالایی برخوردار است و به عنوان مثال باید بیان کنیم که ایران اسلامی یک درصد جمعیت دنیا را داراست و فقط ظرفیت منابع استان لرستان در بحث سنگ های تزئینی، به اندازه سه درصد دنیاست.

وی در ادامه وضعیت مدارس علمیه استان لرستان را رو به پیشرفت توصیف کرد و ابراز داشت: در حال حاضر، سطح سه مهدویت برای حوزه علمیه برادران و سطح چهار تفسیر برای حوزه علمیه خواهران راه اندازی شده و سایر برنامه ها نیز در حال انجام می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: علیرغم تنگناهایی که وجود دارد، حرکت حوزه علمیه استان رو به رشد بوده که البته نیازمند همکاری و همراهی فضلای حوزه نیز می باشیم و نخبگان هم باید کمک حال باشند.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: رصد وضعیت مدارس علمیه استان لرستان، برگزاری جلسات عمومی با طلاب به صورت ماهانه، برنامه ریزی برای ارتقاء سطح آموزشی و تربیتی مدارس علمیه، تدوین پنج ساله حوزه علمیه برادران و خواهران استان، برنامه ریزی برای ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه استان، برنامه ریزی های متعدد برای فعالیت های فرهنگی سطح استان، پیگیری های اقتصادی در سطح استان، بهره گیری از شبکه حلقه های صالحین و ... از دیگر برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان به سوالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ابتدا از حضور پرشور طلاب و فضلای استان لرستان در انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر می کنیم و بحمدالله نمایندگان خوبی برای شهرستان های ازنا، الیگودرز و درود انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: وحدت در میان طلاب و فضلا از ضروریات است و باید با همراهی و تعامل، به بزرگان کمک نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان لرستان ابراز داشت: طلاب و فضلا باید حامی یکدیگر بوده و نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز حمایت خود را از طلاب و فضلای استان لرستان اعلام نموده و این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

 

ارسال نظرات