۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۵۹۲
رئیس سابق حوزه علمیه خواهران دورود:

از طلاب لرستانی مقیم قم حمایت شود

از طلاب لرستانی مقیم قم حمایت شود
حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به معیشت سخت و اجاره مسکن بالا در قم گفت: لازم است که از طلابی که در قم در حال تحصیل هستند، حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، ظهر امروز، در دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان از طلاب شهرستان های ازنا، الیگودرز و دورود مقیم در قم، به نمایندگی از این طلاب گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه کشوری برتر بوده و نظام جمهوری اسلامی از کشورهای تأثیرگذار در سطح بین المللی است.

نماینده طلاب ازنا، الیگودرز و دورود مقیم قم با اشاره به چالش های پیش روی نظام جمهوری اسلامی افزود: از جمله این چالش ها اقتصاد و معیشت مردم و دوم جنگ روانی تبلیغی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا به فرمایش ولایت فقیه همچون امیرالمؤمنان مظلوم و مقتدر است.   

حجت الاسلام الهی نژاد به بیان مطالبات طلاب لرستانی مقیم قم و توقعاتی که از نماینده ولی فقیه در لرستان دارند، پرداخت و گفت: در مدارس علمیه استان لرستان خدمات ارزشمندی به ویژه در امر آموزش صورت می گیرد و بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود بحث تربیت و تهذیب طلاب جدی گرفته شود و جذب استاد اخلاق در مدارس علمیه لرستان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سابق حوزه علمیه لرستان بیان کرد: ایجاد منابع مالی پایدار و موقوفات برای مدارس علمیه استان به منظور تقویت استقلال حوزه های علمیه امری ضروری است.

وی با انتقاد از هدر رفتن ظرفیت های حاکمیتی و مردمی در طول چند سال گذشته بیان کرد: باید با برنامه ریزی جامع به صورت پنج تا 10 ساله و با استفاده از ظرفیت های استانی و شهرستانی نسبت به تامین منابع مالی حوزه های علمیه اقدام شود.

حجت الاسلام الهی نژاد در ادامه با تقدیر از خدماتی که در عرصه تبلیغ در استان انجام می شود، گفت: به منظور استفاده هرچه بیشتر از مبلغین حوزه علمیه قم به ویژه روحانیت بومی استان لازم است که دستگاه های تبلیغی استان هماهنگی ها و بسترسازی لازم در شهرستان های لرستان و مناطق تبلیغی انجام دهند.

وی به وضعیت معیشتی سخت طلاب و اجاره مسکن بالا در قم اشاره کرد و گفت:  حمایت از طلاب در حال تحصیل در قم ضروری است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات