۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۷۳۰۶۰۴

تاکید مراجع تقلید بر برخورد قاطعانه با عوامل ایجاد مسمومیت دانش آموزان

تاکید مراجع تقلید بر برخورد قاطعانه با عوامل ایجاد مسمومیت دانش آموزان
حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی در دیدار سردار رادان و وزیر آموزش و پرورش بر لزوم آگاه سازی مردم درباره مسمومیتها و برخورد قاطعانه با عوامل آن تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امروز مراجع معظم تقلید میزبان دو مقام ارشد کشوری بودند. سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با مراجع معظم تقلید دیدار کردند. یکی از مهم‌ترین مطالبات مشترک مراجع معظم تقلید، پیگیری تمام و کمال موضوع مسمومیت دانش آموزان در مدارس بود.

مسمومیت دانش آموزان موضوعی است که از حدود سه ماه اخیر از مدارس شهر مقدس قم آغاز شد و امروز بسیاری از مدارس را در شهرهای مختلف درگیر کرده است. به همین جهت حتی رئیس جمهور دستور ویژه‌ای را برای پیگیری مسمومیت‌ها به وزیر کشور و وزیر اطلاعات صادر کرد. اهمیت این موضوع به قدری بود که تمام ظرفیت‌های انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی و آموزشی به خط شدند تا این موضوع را حل کنند.

آیت الله نوری همدانی: عوامل مسمومیت‌ها را قلع و قمع کنید

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار سردار رادان گفت: اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شماست و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در قم، تهران و چند شهر دیگر اظهار داشت: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده است یکی از دغدغه های مردم شده است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند. اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان نموده است. زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

وی در ادامه افزود: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی توان کوتاهی نمود، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد و سوم فراوانی نعمت و برطرف نمودن مایحتاج مردم ونیاز های ضروری مردم.

آیت الله جوادی آملی: مسؤولین هرچه زودتر مردم را از نگرانی دربیاورند

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر آموزش و پرورش درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، گفت: این کار با مدیریت حل می‌شود مسئولین با مدیریت این کار را هر چه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: این کار با مدیریت حل می شود، اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می شود که بچه های زیر مجموعه آنها که بچه های خودشان محسوب می شوند، آسیب می بینند، ما دعا می کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هر چه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند.

آیت الله سبحانی: نتایج به مردم گفته شود و اگر عمدی بوده است، عوامل آن باید مجازات شوند

حضرت آیت الله سبحانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران مدارس هم در مورد این حوادث اطلاع دقیقی ندارند، گفت: اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند.

حضرت آیت الله سبحانی گفت: مسئله و پدیده جدیدی که در برخی از مدارس قم و بروجرد به وجود آمده است خیلی از مردم را نگران کرده و هنوز به صورت درست به مردم گفته نشده که ریشه این پدیده چه چیزی بوده، آیا این حوادث عمدی بوده یا سهوی بوده است؟

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مدیران مدارس هم در مورد این حوادث اطلاع دقیقی ندارند، افزود: اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند.

وی بیان کرد: برخی از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، باید علت این پدیده برای مردم مشخص شود و به همگان بگوییم که چه دستی در کار بوده است تا این خانواده‌ها از دلواپسی رهایی یابند.

این مرجع تقلید گفت: فرضیه‌هایی مطرح می‌کنند که بنده نمی‌توانم بیان کنم، اما آنچه که تحقیق شده باید به مردم گفته شود.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات