۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۳۰۷۲۶
حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

تلاش رسانه‌های دشمن برای فراموشی یاد خدا در جامعه

تلاش رسانه‌های دشمن برای فراموشی یاد خدا در جامعه
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: دشمنان اسلام از بستر رسانه، مردم را به سمتی سوق می‌دهند که در معادلات زندگی خدا را در نظر نگیرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ تراشیون، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، در ادامه تبیین مسئله خانواده و عوامل سردی بین روابط زن و شوهر و محیط خانواده، با اشاره به این‌که برخی از رفتارها، خانواده را از تراز و جایگاه حقیقی دور ساخته عملکرد آن را دچار چالش می‌کند، اظهار داشت: رسانه‌ها عامل سردی روابط زن و شوهر هستند و به هراندازه میزان استفاده از رسانه در خانه گسترش یابد، به همان میزان روابط بین زن و مرد به سردی می‌گراید.

وی دومین عامل را کم صحبتی و سکوت بین زن و شوهر توصیف و تصریح کرد: زندگی که در آن زن و شوهر باهم گفت‌وگو نکنند به‌تدریج مشکلات در لایه‌های زیرین زندگی مشترک تقویت و در فرایند بحران و انفجار بنیان خانواده قرار می‌گیرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت کسل بودن محیط خانه را از دیگر عوامل سردی در روابط زن و مرد دانست و یادآور شد: وقتی در خانه‌ای تقوا کم‌رنگ شود، سردی روابط زن و شوهر را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ تراشیون بابیان این‌که تقوا در انسان همانند ترمز در ماشین است که او را از آسیب خطرات محفوظ می‌دارد، اظهار داشت: وقتی انسان در معرض خطا و گناهی قرار می‌گیرد، اگر تقوا در او فعال باشد به سمت خطا و گناه نمی‌رود؛ معمولاً در خانه‌هایی که گناه زیاد و بی‌تقوایی وجود داشته باشد، آن خانه از خیر دور خواهد بود. چراکه خداوند متعال در هیچ بدی خیری قرار نداده است.

وی ضمن تأکید بر این‌که هرگاه بدی در خانواده، روابط فامیلی و جامعه‌ای شکل بگیرد، آن جمع با مشکلات جدیدی روبرو خواهد شد، خاطرنشان ساخت: اگر حقیقت آسیب‌ها و گناهان را بدانیم، قطعاً دُز تقوا و پرهیزکاری تقویت خواهد شد؛ اگر بدانیم نگاه به نامحرم به اصل زندگی آسیب می‌زند و یا خانم بداند به هر دلیلی چت با نامحرم در فضای مجازی خانواده او را با آسیب روبرو می‌سازد، یا مردی به همسرش دروغ بگوید، شک نکند که درجایی از زندگی دچار آسیب خواهد شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: لازمه زندگی مشترک این است که انسان رنگ بوی دینی و معنوی را در زیست‌بوم خود تقویت کند، و تقوا یکی از مهم‌ترین پایه‌های شکل‌گیری زندگی مؤمنانه است. انسان اگر به کنه آلودگی گناهی پی ببرد، بدون شک حتی فکر آن گناه را هم نخواهد کرد.

وی در تبیین روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام بابیان این‌که انسان‌ها بر مرام و منش هم‌نشینان خودشان هستند، اظهار داشت: مراوده با انسان‌های پرهیزکار و منزه از آلودگی و حضور در خانواده پاک و به‌دوراز گناه در وجود آدمی اثر می‌گذارد؛ محیط از عناوین مهمی است که اثرات ویژه‌ای در تربیت دارد. انسان چه بخواهد چه نخواهد در هم‌نشینی بر افراد از ایشان تأثیر می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام‌ تراشیون با تأکید بر این‌که مراوده و ارتباط با افراد آلوده به گناه، انسان را به مرز پلیدی می‌رساند، یادآور شد: فرد ممکن است در خانواده خیلی خوب هم پرورش پیدا کند، ولی در فرازهای دیگر زندگی با هم‌نشینی‌های نامناسب در روزگارش با آسیب‌های جدی مواجه شده است.

وی دروغ‌های بزرگ را وجه مشترک تمام میدان‌داران فتنه‌های سلسه‌وار کشور دانست و اذعان داشت: انسانی که کم تقوا و بی‌تقوا شود، راحت گناه می‌کند و انسانی هم که راحت گناه کرد، به او اطمینانی نیست و در افول اخلاقی به‌راحتی دروغ می‌گوید. خداوند متعال در روز قیامت از کسانی که با دروغ‌هایشان جامعه‌ای را به آتش می‌کشند، نخواهد گذشت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خدا فراموشی را از روش‌های رسانه‌ای جدید دشمنان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام از بستر رسانه، مردم را به سمتی سوق می‌دهند که در معادلات زندگی خدا را در نظر نگیرد؛ جامعه‌ای که خدا در او دیده نشود، بی‌تقوایی در آن جولان خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌ تراشیون بابیان این‌که برخی از موارد با گرفتار شدن در وادی بی‌حجابی، رشوه، دروغ و… فراموش می‌کنیم که خدا هم هست، تصریح کرد: جریان غیردینی چه در کشور ما و چه در جهان، خوب می‌داند که برای سلطه گری بر جوامع بشری، باید ارتباط انسان را از آسمان قطع نماید تا بتواند در حصار دنیا بر او مسلط شود.

وی خاطرنشان ساخت: انسان فطرتاً اتصال به آسمان و ارتباط با خداوند متعال را دوست می‌دارد و تا خدا را درک و فهم نکند، گمشده‌ای در زندگی داشته، هیچ‌گاه به آرامش نخواهد رسید؛ چه بسیار انسان‌هایی که علی‌رغم داشتن مواهب و امکانات دنیا و سرمایه بسیار به آرامش درونی دست نمی‌یابند، چراکه اینان خود را از مواهب آسمان الهی قطع کرده‌اند. قرآن و نماز ارتباط انسان با آسمان را محفوظ و برقرار می‌سازد.

حجت‌الاسلام‌ تراشیون در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله با بیان این‌که صبر بر بداخلاقی همسر، سکوی رشد و تعالی انسان است، یادآور شد: اگر زنی به خاطر خدا بر بداخلاقی همسرش صبر کند، خداوند متعال چهار پاداش به او خواهد داد؛ عذاب قبر از او برداشته خواهد شد، با زهرای مرضیه سلام‌الله علیها محشور می‌شود، ثواب یک سال بندگی خالص خدا در نامه عملش ثبت می‌شود و ثواب هزار شهید در نامه عمل او قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات