۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۳۰۷۷۲
با هماهنگی سازمان بسیج اساتید انجام شد؛

بازدید جمعی از اساتید دانشگاه های تهران از عسلویه

بازدید جمعی از اساتید دانشگاه های تهران از عسلویه
با هماهنگی سازمان بسیج اساتید کشور جمعی از اساتید دانشگاه های تهران از پالایشگاه ششم پارس جنوبی و پتروشیمی های نوری، جم، پردیس و بندر پتروشیمی پارس بازدید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با هماهنگی سازمان بسیج اساتید کشور جمعی از اساتید دانشگاه های تهران امروز یکشنبه با حضور در عسلویه از پالایشگاه ششم پارس جنوبی و پتروشیمی های نوری، جم، پردیس و بندر پتروشیمی پارس بازدید کردند.

در این بازدید اساتید با توانمندی های متخصصین صنعت پتروشیمی و گاز در حوزه داخلی سازی و خودکفایی در طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری از واحدهای گاز و پتروشیمی آشنا شدند.

منطقه ویژه عسلویه تبلور باور ما توانستیم است. در این بازدید کارشناسان پالایشگاه های جنوب کشور با اشاره به اینکه ایران به اندازه نصف اروپا و بخشی قابل توجهی از چین گاز مصرف می کند بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف تاکید کردند.

در این بازدید مساله برداشت ایران و قطر از مخازن مشترک مورد توجه اساتید قرار گرفت که با توضیحات داده شده مشخص شد که ایران در حال حاضر بیشتر از قطر استخراج می کند و این مهم مرهون توسعه میادین پارس جنوبی در سالهای گذشته است.

این مراکز با همت متخصصان داخلی و با خودباوری ملی به بلوغ رسیده و امروز کشور را از وابستگی صنعتی خارج کرده است.

در این بازدید چگونگی استخراج و فرآیند تبدیل گاز ترش به شیرین و بهره برداری از میعانات برای اساتید دانشگاههای تهران تشریح شد. ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت اگر فعال شود می تواند اقدامات گسترده ای را رقم بزند و شرکت های دانش بنیان مورد توجه این مراکز هستند.

تقریبا نیمی از تولید کل صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه انجام می شود و از این جهت ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها می تواند زمینه را برای گام های بلندتر فراهم آورد.

ارسال نظرات