۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۳۰۸۷۹
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

دوران غیبت، دوران خالص شدن است

دوران غیبت، دوران خالص شدن است
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به غربال امت در عصر غیبت، گفت: دوران غیبت دوران تمحیص یعنی پاک شدن از همه ناخالصی‌ها و غربال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، بابیان اینکه دوران غیبت، دوران خالص شدن، نه گمراه شدن است، اظهار داشت: خود غیبت سبب ضلالت و گمراهی نیست بلکه تمایز و غربال و تمحیص ایجاد می‌کند.

وی افزود: دوران غیبت دوران تمحیص یعنی پاک شدن و از همه ناخالصی‌ها جدا شدن و غربال است تا درشت‌ها بمانند و آن‌ها که ریزند و قدرت کم دارند آن‌ها بریزند منتها این ریزش‌ها هلاکت نیست خیلی از این‌ها دوباره برمی‌گردند و نجات در آن هست.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: حقیقت غیبت یک حقیقت کمالی است ازاین‌رو می‌توان فهمید که برای آمادگی در سنت محوضت (محض شدن) و حرکت به سمت آن غلبه‌ی نظام روح در عالم است؛ زیرا دوران ظهور دوران آشکار شدن نظام روح و احکام روح است.

وی ادامه داد: پس دوران غیبت دوران حرکت از سلطه احکام تن است در حقیقت می‌خواهیم مرتبه‌ای از آخرت را در اینجا بچشیم که انسان در دوران غیبت حرکت می‌کند به سمت آخرتی شدن آخرتی شدن یعنی غلبه احکام روح و فطرت.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: بنابراین اینکه می‌فرمایند دین‌داری در آخرالزمان خیلی سخت است نسبت به کسانی است که ضعیف الایمان باشند و مراقبه نداشته باشند منظور روایات به آن‌ها برمی‌گردد وگرنه خدای سبحان هیچ‌گاه غیبت را وسیله تزلزل قرار نمی‌دهد آن چیزی که وسیله تزلزل می‌شود ایمان سست افراد است.

وی خاطرنشان کرد: لذا اگر دوران غیبت دوران حیرت و فتنه است این حیرت و فتنه به سستی ایمان برمی‌گردد نه به اصل غیبت اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: غیبت برای مؤمنین است اما حیرت برای مؤمنین نیست حیرت به لحاظ ضعفا است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در کل می‌توانیم بگوییم عصر غیبت خوب است و بودن در عصر غیبت یک کمال است اما طول کشیدن غیبت که نرسیدن به آن کمال است این بد است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات