۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۳۰۸۸۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

حوزه های علمیه با جهاد تبیین نظام را تقویت کنند

حوزه های علمیه با جهاد تبیین نظام را تقویت کنند
حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به جایگاه روحانیت در دین، این جایگاه را در امتداد جایگاه نبوی دانست و گفت: حوزه های علمیه با جهاد تبیین نظام را تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پاسخ به چرایی ضرورت داشتن پرداخت به جهاد تبیین توسط طلاب و روحانیون با اشاره به آیه «أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ» تبیین را یکی از مقامات و وظایف رسول مکرم اسلام دانست.

وی افزود: علما، روحانیون و طلاب به تعبیر نبی اسلام خلیفه پیامبر هستند و نقش تبیین گری را که از ویژگی و رسالت های نبوی است از ایشان بهره برده اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به طرح جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب با توصیف نسل جوان امروز تصریح کرد: با نسلی روبرو هستیم که انقلاب را ندیده و دفاع مقدس و ایثارهای دهه 60 را مشاهده نکرده و از آن ها بی خبر است بنابراین لازم است کسی این ها را برای او تببین کند و این عرصه را برای جوانان بازگو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: روحانیون باید از جایگاه تبیین پیامبر وارد شوند و امیدواریم که حوزه های علمیه بتوانند با نقش آفرینی خود در جهاد تبیین، نظام را تقویت کنند.

ارسال نظرات