۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۳۰۸۹۰
ساداتی‌نژاد:

طی ۴ سال آینده یک میلیارد اصله نهال می‌کاریم

طی ۴ سال آینده یک میلیارد اصله نهال می‌کاریم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی کردیم تا یک‌ میلیارد اصله نهال طی مدت چهار سال در کشور بکاریم‌ و این‌ کار که از دیروز آغاز شده، شدنی است.

به‌ گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم درختکاری سپاه پاسداران که صبح امروز در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌حسین(ع) برگزار شد، گفت: پیش بینی کردیم تا یک‌ میلیارد اصله نهال طی مدت چهار سال در کشور بکاریم‌ و این‌ کار که از دیروز آغاز شده، شدنی است.

وی افزود: کشورهای دنیا پیش بینی کردند تا سال ۲۰۳۰ یک ‌تریلیون درخت بکارند و در انجام این ‌کار با یکدیگر رقابت دارند به نحوی که در این رابطه عنوان شده عربستان ۵۰‌ میلیارد، ترکیه هفت ‌میلیارد و افغانستان هم یک‌ میلیارد اصله نهال می‌کارند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه بیان کرد: تاکنون ۲۳۸ ‌نهالستان ‌کشور احیاء شده که بدین ‌ترتیب ظرفیت تولید ۴۰۰ ‌میلیون نهال در سال را داریم لذا برای سال آینده امکان تولید و ‌کاشت ۲۵۰ ‌میلیون نهال را خواهیم کاشت.

ساداتی نژاد درباره مناطق کاشت نهال های طرح کاشت یک میلیارد نهال تصریح ‌کرد: مناطقی که برای کاشت نهال ها پیش بینی شده مناطق غرب و شمال کشور هستند چراکه می‌توانیم این نهال ها را با استفاده از بارش باران آبیاری کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زراعت چوب‌ مانند میوه است پس ‌باید چوب هم ‌تولید کنیم و فقط محدود به کاشت درختان مثمر ‌نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نگهداری از نهال ها کار سختی ‌است، تصریح کرد: البته طبیعی است بخشی از نهال هایی که کاشته می‌شوند خشک شوند و این‌ هم دلایل متعددی از ‌جمله ‌دچار شدن‌ آفت و بیماری دارد که در این صورت به جای نهال های خشک‌شده، مجدد نهال کاشته خواهد شد.

ساداتی‌نژاد ‌با تاکید بر اینکه ما با همین ‌طرح ‌کاشت یک ‌‌میلیارد حرکت خود را آغاز می کنیم، خاطرنشان کرد: سال آینده ۲۵۰ ‌میلیون درخت خواهیم کاشت و بعد درباره افزایش یا ادامه همین روند تصمیم گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: طبق رکوردی ‌که در جهان ثبت شده، ترکیه توانسته در سه ساعت ۱۱ میلیون نهال بکارد. لذا، ما باید این رکورد را بشکنیم که البته شدنی هم ‌است و این را می‌توان با ایجاد رقابت بین جوانان و خانواده ها میسر کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
فکر کردی برای زنده ماندن این تعداد درخت سالانه چند لیتر آب لازم است و قرار است از کجا تامین شود.
0
0