۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۳۰۹۰۱

ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن در ادامه ریزش ‌دلار

ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن در ادامه ریزش ‌دلار
کارشناس مسکن گفت: با توجه به ریزش سنگین قیمت دلار، قیمت مسکن پایتخت بین 5 تا 15 درصد نسبت به اوج قیمت در دو هفته گذشته کاهش داشته است.

سید حمید احمدی با اشاره به رشد اخیر قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور، اظهار داشت: متاسفانه در دو دهه اخیر شاهد این هستیم که مسکن از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و همین موضوع زمینه ایجاد فشار به مردم از طریق افزایش بهای مسکن را فراهم می‌کند.

این کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن مشابه بازارهایی نظیر سکه و طلا یک بازار سرمایه‌ای است و نقدینگی گسترده در کشور روی این بازار هم اثرگذاری دارد.

وی افزود: بر اساس پایش‌های میدانی از مشاوران املاک، قیمت مسکن همزمان با کاهش شدید قیمت دلار با افت فیمت مواجه شده است.

احمدی در تشریح جزئیات این کاهش قیمت گفت: بازار مسکن سال‌های پیاپی است که در حالت رکورد تورمی است و طبق بررسی‌های میدانی که انجام شده است، با کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر، بین 5 تا 15 درصد افت قیمت را نسبت به دو هفته گذشته در بازار مسکن شاهد هستیم.

این کارشناس مسکن ادامه داد: هم اکنون بازار مسکن به واسطه رکود طولانی‌مدت، مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و همین سیگنال به بازار می‌تواند زمینه افت قیمت را بیشتر از اکنون مهیا کند.

بر اساس به‌روزترین آمار بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن‌های معامله شده در شهر تهران به 48 میلیون تومان برای هر متر مربع رسیده و همین مسئله زمینه ایجاد فشار به معیشت خانواده‌ها را ایجاد کرده است.

 

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات