۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۳۰۹۳۶
مدیرکل اوقاف استان قم خبر داد؛

آمادگی کامل اوقاف قم برای میزبانی از زائران جمکران

آمادگی کامل اوقاف قم برای میزبانی از زائران جمکران
حجت‌الاسلام اسکندری گفت: تمام ظرفیت‌های اوقاف و بقاع متبرکه استان برای میزبانی شایسته از زائران در نیمه شعبان به کار گرفته شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: بر این اساس و مطابق آیین‌نامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، تمام ظرفیت‌های اوقاف و بقاع متبرکه استان در قالب مراکز اسکان، مواکب و موقوفات مرتبط، برای میزبانی شایسته از زائران در نیمه شعبان امسال بکار گرفته شده است.

وی افزود: در برخی بقاع متبرکه شاخص استان قم، ظرفیت اسکان شبانه‌روزی و موقت زائران فراهم شده که شامل حسینیه‌ و فضاهای سرپوشیده برای اسکان کاروانی و زائرسرا و سوئیت‌های خانوادگی است که همه آنها برای این منظور تجهیز و آماده‌سازی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه چندین موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و به همت حرم‌های مطهر امامزادگانی همچون علی بن جعفر(ع)، احمد بن قاسم(ع) و شاه سید علی(ع) برپا شده است گفت: در این مواکب ایستگاه‌های صلواتی نیز برای توزیع اقلام مختلف از جمله غذای گرم، چای و شیرینی دایر شده است همچنین روزانه 10 هزار پرس و در مجموع 20 هزار پرس آش گرم در موکب علی بن جعفر(ع) بین زائران توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مواکب که در عمودهای 73 و 90 راه‌اندازی شده‌اند، مراسم فرهنگی گوناگون همچون جشن نیمه شعبان، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء و نیز غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان و ایستگاه‌های هنری تدارک دیده شده‌اند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به مواکب برپا شده توسط آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) گفت: در این موکب از زائران مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) پذیرایی می‌شود همچنین غرفه‌ای برای ثبت عکس یادگاری راه‌اندازی شده است؛ موکب امامزاده احمد بن قاسم(ع) به مدت دو روز (سه‌شنبه و چهارشنبه) در این مکان برپا بوده و قرار است 40 هزار پرس غذای گرم هم بین زائران توزیع کند همچنین دو موکب دیگر نیز به نام این امامزاده واجب التعظیم در عمودهای 16 و 86 برپا شده که با همکاری صدا و سیمای مرکز قم فعالیت خود را شروع کرده‌اند و تمام ارتباطات رسانه‌ای را مدیریت کرده و محلی برای استقرار خبرنگاران و تولید گزارش و فیلم از پیاده‌روی زائران به سمت مسجد مقدس جمکران خواهند بود.

وی عنوان کرد: سازمان جمعیت هلال احمر استان اقدام به برپایی چادرها و ایستگاه‌های درمانی در اطراف مسجد مقدس جمکران، بلوار پیامبر اعظم(ص) و مبادی ورودی شهر قم کرده که این طرح گسترده با همکاری اوقاف و امور خیریه استان قم تدارک دیده شده و این اداره کل مبلغ 3 میلیارد ریال از محل عواید موقوفات درمانی خود را به آن اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف استان قم تصریح کرد: قرار است در تمام ایستگاه‌های درمانی هلال احمر، خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی به زائران شهر قم و مسجد جمکران ارائه شود.

وی به حرکت کاروان‌های شادی حرم موسی مبرقع(ع) به مناسبت 15 شعبان اشاره و ابراز کرد: همزمان با فرخنده سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، کاروان‌های شادی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) و امامزادگان چهل اختران در قالب تیم‌های خودرویی و با حضور خدام ثابت و افتخاری این حرم مطهر، در سطح شهر قم به راه می‌افتند.

حجت الاسلام اسکندری گفت: این کاروان‌ها از سه‌شنبه شب فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در روز نیمه شعبان نیز در محلات و مناطق مختلف قم حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری ده‌ها ویژه برنامه جشن و شادی نیمه شعبان در بقاع شهرستان قم و دیگر شهرهای استان خبر داد و افزود: در این مراسم سخنرانان حوزوی به بیان مطالبی پیرامون مهدویت پرداخته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز مولودی‌خوانی می‌کنند.

ارسال نظرات