۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۳۱۰۲۳

برنامه های سالروز تشکیل ستاد کانون های مساجد تشریح شد

برنامه های سالروز تشکیل ستاد کانون های مساجد تشریح شد
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری همایش گرامیداشت سالروز تشکیل ستاد کانون های مساجد در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمدرضا حیدری، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح برنامه های سالروز 18 اسفندماه مصادف با سی امین سالگرد تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال سالروز تاسیس ستاد کانون های مساجد با ایام نمیه شعبان مقارن شد و امیدواریم به برکت این ایام پربرکت شاهد رونق و پیشرفت کانون های مساجد در زمینه های مختلف باشیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه با بیان اینکه مسجد ظرفیتی بی بدیل در حوزه دین و فرهنگ است افزود: دین در ظرف مساجد تجلی پیدا می کند و تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد به عنوان یک اتفاق و رویداد مبارک، یکی از دستاوردهای انقلاب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد مجموعه ای مردمی است که به صورت شبکه ای منسجم حول محور مباحث فرهنگی و هنری شکل گرفته است گفت: این اتفاق نیاز جدی برای مساجد بود و قانونگذار توانست با هوشیاری این اتفاق را رقم بزند تا امروز شاهد نقش آفرینی کانون های مساجد در ساحت های مختلف باشیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه کانون های مساجد به عنوان یک شبکه پربرکت در زمینه های مختلف فرهنگی هنری و اجتماعی در گسترده ملی و در سطح شهرها و روستاها اتفاقات ارزشمندی را رقم زده اند افزود: در این میان با توجه به اینکه قم همیشه تلالو جمیل بوده و با توجه به زیست و اقتضائات این شهر مقدس، کانون های مساجد نیز در این استان همیشه شاخص بوده و توانسته است برای دیگر استان ها جریان ساز و جریان آفرین باشد حتی در حوزه بین الملل.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه کانون های مساجد قم در طول سال های متمادی توانسته است اتفاقات مبارکی را رقم بزند گفت: در دوره جدید نیزدر حوزه های هویت بخشی، ساماندهی و شبکه سازی و هم افزایی تمرکز کرده ایم.

وی ادامه داد: تا به امروز اتفاقات خوبی رقم خورده و توانسته ایم هم به مقوله نوجوان گرایی بپردازیم و هم در حوزه های لجستیک، هدایت و تسهیل گری، و هم در حوزه تنظیم گری گام های موثری برداریم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به برخی از برنامه های سالروز تاسیس ستاد کانون های مساجد گفت: به این مناسبت شش برنامه را دنبال کردیم و با توجه به تقارن این روز با ایام نیمه شعبان موکبی را با 10غرفه در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران شامل برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و بویژه هنری برای کودکان و نوجوانان راه اندازی کردیم.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه این غرفه ها توسط کادر دهه هشتادی و نودی کانون های مساجد مدیریت و اداره شد گفت: در این غرفه ها علاوه بر برنامه های مختلف قرآنی و نقاشی، نگارخانه و شعرخوانی، نمایش و سرود، عکس یادگاری، مسابقات ویژه کودکان، کاردستی قصه گویی و پرده خوانی با محوریت هنر، کانون ها و فعالیت های آنان نیز معرفی شد.

وی اجرای گروه های سرود خیابانی را از دیگر برنامه های ستاد عنوان کرد و افزود: بیش از 10 گروه سرود از اعضای کانون های مساجد قم به مناطق مختلف شهر اعزام شدند و به اجرای سرود پرداختند.

حجت الاسلام حیدری توزیع ۲تن گوشت قربانی میان۱۲۰۰ خانواده نیازمند را از دیگر برنامه های سالروز تشکیل ستاد کانون ها عنوان کرد و افزود: اردوی تجدید میثاق دهه هشتادی و نودی عضو کانون با امام زمان(عج) در مسجد جمکران که هم اکنون در حال برگزاری است از دیگر برنامه ها به این مناسبت است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه به اهدای تجهیزات به کانون ها اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری همایش گرامیداشت 18 اسفند در هفته آینده، از مدیران و مربیان کانون های نمونه و همچنین مسئولین مسجد محور که با ستاد کانون های مساجد تعامل و همکاری داشته تجلیل خواهد شد و در همان روز نیز تجهیزات به کانون ها اهدا می شود.

وی در پایان از حمایت های استاندار محترم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی، مدیرکل اقتصاد و دارایی و همه ی دستگاه هایی که در میدان عمل هم از کانون های مساجد حمایت و دستگیری کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم دستگاه های مختلف و مرتبط در مسیر اعتلای جایگاه واقعی مسجد در نظام انقلاب اسلامی همیاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات