۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۳۱۰۳۰
با رقابت ۴ هزار داوطلب ایرانی و غیرایرانی؛

آزمون ورودی جامعه‌الزهرا در ۳۱ استان کشور برگزار شد

آزمون ورودی جامعه‌الزهرا در ۳۱ استان کشور برگزار شد
آزمون ورودی جامعه الزهرا(س) در سطوح مختلف تحصیلی و بازپذیری در این مؤسسه حوزوی و حوزه‌ خواهران در مراکز استان‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام الله علیها امروز به صورت حضوری و همزمان در این مؤسسه علمی حوزوی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی تهران و حوزه‌های علمیه خواهران مراکز استان‌های کشور برگزار شد.

در این آزمون، حدود ۴ هزار داوطلب ایرانی و غیرایرانی در سطوح مختلف تحصیلی دو، سه، چهار و بازپذیری به رقابت پرداختند.

سرکار خانم سیده زهره برقعی و سرکار خانم افتخار یوسفی، مدیر و معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن‌های برگزاری آزمون حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند این آزمون قرار گرفتند.

سیاست جامعه‌الزهرا(س) در پذیرش طلبه بر اساس نخبه‌گزینی است

سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها در حاشیه برگزاری این آزمون، ضمن تبریک ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله الاعظم عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، اظهار داشت: در این آزمون، حدود ۴ هزار داوطلب برای طلبگی و سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ثبت نام کردند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: از این تعداد، بیش از هزار و ۵۰۰ داوطلب در قم و مابقی داوطلبان در مراکز استان‌های دیگر برای شرکت در آزمون حضور یافتند؛ همچنین حدود ۲۰۰ داوطلب غیرایرانی در سطوح تحصیلی دو، سه و چهار ثبت نام کردند.

برقعی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون، اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام می‌شود، یادآور شد: پذیرفته شدگان مقطع سطح دو پس از اعلام نتایج برای مصاحبه شخصیتی و گزینشی دعوت می‌شوند، برای طلاب سطح سه و چهار نیز، علاوه بر مصاحبه شخصیتی، مصاحبه علمی نیز در نظر گرفته شده است.

وی درباره تعداد پذیرفته شدگان نهایی، تصریح کرد: با توجه به شرکت بیش از ۲ هزار داوطلب در سطح دو از سراسر کشور تا حدودیت محدودیت وجود دارد، اما  برای سطح سه و چهار محدودیت کمتر است و ملاک ما برای پذیرش طلاب، بحث علمی و نخبه‌گزینی است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به ارائه ۱۶ رشته تحصیلی در سطح سه و ۶ رشته در سطح چهار در آزمون ورودی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، گفت: یکی از تدابیر اندیشیده شده در سیاست‌های کلان ما این است که رشته‌های مورد نیاز جامعه ارائه شود تا در این رشته‌ها، متخصص  دینی تربیت کنیم که این مسئله در دستور کار است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مسائل دیگر، اجرای طرح آموزش پژوهش محور از سطح دو است که امسال تا حدودی اجرا شد و برای سال‌های آینده رو به رشد و ارتقا است.

برقعی با اشاره به لزوم مهارت افزایی طلاب، یادآور شد: مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دوره‌های مهارتی مختلفی برگزار می‌کند که طلاب علاوه بر تحصیل بتوانند در رشته ای خاص مهارت لازم را کسب کرده و در جامعه فعالیت داشته باشد.

اجرای طرح پژوهش محور در همه سطوح تحصیلی جامعه‌الزهرا(س)

سرکار خانم افتخار یوسفی، معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در حاشیه برگزاری آزمون ورودی، با اشاره به پذیرش نخبگانی، عنوان کرد: سیاست جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها  در پذیرش همانند سال‌های گذشته بر اساس پذیرش نخبگانی است تا طلبه‌های مستعد و باانگیزه را برای تحصیل علوم دینی جذب کنیم.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه نتایج آزمون کتبی اوایل اردیبهشت اعلام می‌شود، گفت: پذیرفته شدگان آزمون کتبی استعدادسنجی می‌شوند تا بر اساس استعداد و علاقه مندی که دارند در کارویژه‌های مختلف فعالیت کنند.

خانم یوسفی یادآور شد: امسال علاوه بر استعدادسنجی، تست‌های شخصیت شناسی را برای داوطلبان خواهیم داشت تا شناخت بهتری از طلاب برای تعامل بیشتر داشته باشیم و برای داوطلبانی که مشکل داشته باشند، برنامه ریزی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان طلبه علاوه بر تحصیل علوم حوزوی، آموزش مهارت‌ها را در کارویژه‌های طلبگی خواهند داشت تا در جامعه حضور فعال داشته باشند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به اجرای طرح آموزش پژوهش محور برای همه سطوح تحصیلی اشاره کرد و گفت: در این طرح، تلاش بر این است که طلاب به جای اینکه حجم قابل ملاحظه ای از اطلاعات را انباشت کنند، روش دقیق فهم متن و استفاده از منابع، تحلیل و نقادی را در سطوح بالاتر بیاموزند و افراد صاحبنظر و تأثیرگذار در عرصه تولید دانش و پیشرفت علمی جامعه باشند.

نتایج آزمون ورودی از طریق سایت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات