۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۳۱۰۴۷
آیت الله حسینی همدانی خطاب به مسئولان:

کسانی را که ترک فعل می‌کنند، معرفی می‌کنم

کسانی را که ترک فعل می‌کنند، معرفی می‌کنم
امام‌جمعه کرج خظاب به مسئولان استانی گفت: اگر ترک فعل کردید، بنده کسانی را که ترک فعل می‌کنند اینجا معرفی می‌کنم تا بیشتر و بیشتر مورد مطالبه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با تأکید بر اینکه متقین در هیچ زمانی زیر بار زور و ستم نمی‌روند، بیان داشت: مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۲۵ از حکم نهج‌البلاغه به فرزندش امام مجتبی علیه‌السلام فرمود: ««لَا تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَهٍ وَ إِنْ دُعِیتَ إِلَیْهَا فَأَجِبْ فَإِنَّ الدَّاعِیَ إِلَیْهَا بَاغٍ وَ الْبَاغِیَ مَصْرُوعٌ». نباید ستیزه‏جو باشى، امّا اگر تو را به ستیز خواندند [کوتاه نیا] بپذیر، زیرا ستیزه‏جو، ستم‌کار، و ستم‌کار مغلوب است».

متقین در هیچ زمانی زیر بار زور و ستم نمی‌روند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از قوای مهم انسان قوه غضب است که همیشه باید در حالت اعتدال یعنی شجاعت باشد، گفت: اگر این قوه از تحت نظارت عقل خارج شود، و دچار افراط و یا تفریط ‌شود به صاحب خود آسیب می‌زند. امام علیه‌السلام اینجا فرمودند: «کسی که افراط در قوه غضب داشته باشد، با جهت و بی‌جهت اقدام به مبارزه و ستیزه می‌کند و درنتیجه دستش به ستم آلوده می‌شود؛ و نتیجه عملش زمین خوردن است».

ماه شعبان فرصتی است تا انسان با تمرین به مقام صدیقین برسد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه ماه شعبان با همه جلالت قدر و اهمیت در خودسازی و ایجاد معنویت و آمادگی برای درک ماه مبارک رمضان در حال طی شدن است و لازم است همگی این فرصت مهم را غنیمت بشماریم، اظهار داشت: در کتاب شریف اقبال الاعمال از رسول خدا نقل می‌کند که فرمودند: «کسی که در ماه شعبان هزار مرتبه «لا إِلهَ‌ إِلَّا اللَّهُ‌ وَ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِیاهُ‌ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ‌ وَ لَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ‌» بگوید، خداوند برای او عبادت هزار سال را می‌نویسد و از او هزار گناه را محو می‌کند و در روز قیامت به‌گونه‌ای از قبرش بیرون می‌آید که صورت او مانند ماه شب چهارده می‌درخشد و خدا او را به‌عنوان صدّیق حساب می‌آورد» لذا ماه شعبان فرصتی است تا انسان با تمرین به مقام صدیقین برسد.

مسجد؛ پایگاه معنویت و انسان‌ساز

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه همه‌ساله دهه آخر ماه شعبان را به تکریم مساجد و غبارروبی و آماده‌سازی برای درک ماه مبارک اختصاص داده‌اند، گفت: ان‌شاءالله همگی در این سنت حسنه فعال شرکت خواهید کرد و این پایگاه معنویت و انسان‌ساز را آراسته و معطر می‌فرمایید.

انقلاب اسلامی از مسجد شروع شد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از مسجد شروع شد، اذعان داشت: حضرت امام دربیانی به این تعبیر فرمودند: «ما انقلاب کردیم که مساجد را آباد کنیم»؛ لذا مسئله مسجد در نظام اسلامی از اهمیت بالائی برخوردار است و ما باید به کارکردهای مهم و متنوع مسجد در همه امور آموزشی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه فرهنگی توجه تام داشته باشیم.

جایگاه و اهمیت مسجد در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: روایتی را مرحوم صدوق در کتاب امالی نقل می‌کند از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «هر که با طهارت وارد مساجد شود خداوند او را از گناهانش پاک گرداند و او را در زمره زائران خود محسوب می‌فرماید»؛ و یا رسول خدا به ابوذر فرمود: «ای ابوذر تا زمانی که در مسجد نشسته‌ای خداوند متعال به تعداد هر نفسی که می‌کشی یک درجه در بهشت به تو می‌دهد و فرشتگان بر تو درود می‌فرستند و برای هر نفسی که در مسجد می‌کشی ده حسنه برایت نوشته می‌شود و ده گناه از تو پاک می‌گردد».

ظاهر مسجد را باید ازهرجهت تمیز و آراسته نگه‌داریم / داخل مسجد باید آرامش‌بخش باشد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه از وظائف حتمی ما این است که ظاهر مسجد را ازهرجهت تمیز و آراسته نگه‌داریم تا رغبت حضور را بیشتر کند، یادآور شد: قبلاً هم به این اشاره کردم که به سه چیز در مساجد باید خیلی رسید؛ یکی بو است. مسجد باید خوشبو و معطر باشد. یکی نور است. نور مساجد باید خوب باشد. بعضی از مساجد تاریک و سیاه و کثیف هستند. نور در مسجد اسراف نیست. البته الآن می‌شود با لامپ‌های کم‌مصرف خیلی قشنگ مسجد را نورانی کرد؛ و یکی هم صوت است. بعضی از مسجدها صدایش گوش را کر می‌کند و بعضی‌ها سمعک هم بگذاریم صدا را به‌سختی می‌شنویم. مسجد باید ظاهرش تمیز باشد. ما مسجد را «مزخرف» می‌کنیم یعنی «طلاکاری»؛ انقدر چیزها در داخلش آویزان می‌کنیم که اصلاً لازم نیست. مسجد باید خیلی ساده باشد. بیرون را هرچه می‌توانید درست کنید اما داخلش باید آرامش‌بخش باشد.

مسجد میتواند خانواده متدین و امت موحد و تمدن جهانی مهدوی بسازد

وی در ادامه افزود: هر ظاهری باطنی هم دارد که در مورد باطن مسجد حرف زیاد دارم بزنم ولی فرصت نیست. فقط بدانید بیش از ۸۰ هزار مسجد در کشور به‌عنوان یک ظرفیت عظیمِ فرهنگی اجتماعی غیر از اعتلاء نام خدا و زنده نگه‌داشتن یاد خدا، باید خیرخواهانه مردم اطراف خود را سرپرستی معنوی ‌کنند. مسجد است که می‌تواند خانواده متدین و امت موحد و تمدن جهانی مهدوی بسازد.

هر جا یاد خدا گسترده شود آسیبهای اجتماعی از بین میرود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه مسجد مرکز حکومت رسول خدا، امیرالمؤمنین و حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه است، تأکید کرد: هر جا یاد خدا گسترده شود آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود و این کار را مساجد می‌کنند؛ و این پایگاه‌های توحیدی هدایت‌گر و بصیرت افزا و امیدآفرین و قرارگاه‌های جهاد تبیین که از انحرافات اعتقادی و اخلاقی جلوگیری می‌کنند، مورد هدف دشمن است که از کار بیفتند. نمی‌دانم این را برای شما عرض کردم یا نه اما بدانید که از ۳۰ مرداد سال ۱۳۴۸ تا امروز نزدیک ۵ هزار مسجد در جهان توسط جریان غربی عربی عبری تخریب‌شده است چراکه با مسجد و مراکز عبادت دشمن هستند.

متولیان اداره‌کننده مسجد باید نگاه و دید تمدنی داشته باشند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: درست است که مسجد در یک محله واقع‌شده و در مقیاس کوچکی فعالیت می‌کند اما باید متولیان اداره‌کننده مسجد نگاه و دید تمدنی داشته باشند و بدانند در چرخه تمدن سازی قرار دارند درنتیجه نوع فعالیت و تعاملشان فرق خواهد داشت.

امام جماعت نداریم؛ امام مسجد داریم

وی در ادامه بابیان اینکه امام مسجد اگر بداند در چرخه تمدن قرار دارد دیگر نباید فقط بیاید نماز بخواند و برود، گفت: من این را یک‌وقت عرض کردم که امامی که در مسجدش برای مردم صحبت نمی‌کند و از عقاید و احکام و مسائل شرعی نمی‌گوید اقتدا به او جایز نیست؛ عدالت ندارد و به او اقتدا نکنید. این را صریح دارم می‌گویم. امام مسجد باید برای مردم صحبت کند. ما گفتیم اصلاً امام جماعت نداریم؛ امام مسجد داریم. امام جماعت بیاید برای جماعت نماز بخواند و برود معنا ندارد؛ و این‌که گفتم عدالت ندارد را از خودم نگفتم. یک‌وقت قبلاً سند این را گفته‌ام مراجعه کنید. نمی‌شود یک مرکز بزرگ فرهنگی در اختیار بعضی از افراد باشد ولی هیچ تکانی نخورد و هیچ کاری انجام ندهند.

مسئولین اجرائی به محوریت مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی توجه جدی‌تری داشته باشند

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه عنوان کرد: امروز مهم‌ترین پایگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد همه‌جانبه محلات، مساجد است که مسئولین محترم اجرائی باید به محوریت مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی توجه جدی‌تری داشته باشند.

مساجد در مسئله رشد اقتصادی هم پیش‌قدم باشند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز مرکز جهاد تبیین در محلات، مرکز خدمات اجتماعی، مرکز تکثیر و توسعه اخلاق و فضائل، مساجد باید باشد، تأکید کرد: نقش عالی مساجد در مواسات را همه در همین دوران کرونا دیدید. در مسئله رشد اقتصادی هم که خود مساجد باید پیش‌قدم باشند که حضرت آقا دربیانی فرمودند که مسئله اقتصادی هم در مساجد توسعه پیدا کند. مسائل اقتصادی خرد و منزل پایه و فرد پایه را می‌شود در مساجد توسعه داد؛ که دوستان در استان دنبال این قصه هستند و کارهایی را شروع کرده‌اند. بحمدالله ما در استان مراکزی را درست کردیم و فعالیت‌هایی دارد انجام می‌شود که آثارش هم فی‌الجمله هست. البته چون سابقه ذهنی و عادت جامعه چیزی بوده تا بخواهد تغییرات صورت بگیرد یک مقدار فرصت می‌گیرد.

دشمن میخواهد جامعه، «ایثارگری» و «شهادت‌طلبی» را فراموش کنند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۲ اسفند سالگشت صدور فرمان امام (ره) جهت تأسیس بنیاد شهید در سال ۵۸ است که به روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: به همه عزیزانی که خدمت گذاری به خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان را با جان‌ودل انجام می‌دهند، خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنم. قبل از خطبه‌ها هم قطعاً از مدیرکل محترم مطالبی را در این زمینه شنیدید و تذکراتی را دادند که ان‌شاءالله انجام می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه یکی از نیازهای فرهنگی اجتماعی ما در این دوران تکریم شهید و خانواده شهدا و ایثارگران است که نباید ترک کنیم، گفت: اهمیتِ حفظ و نگهداری حرمت شهدا گران‌قدر را دائماً باید تکرار کرد و برای نسل آینده سبک زندگی آنان و افکار و اهداف آنان را بازگو کرد. دشمنی‌ها نسبت به شهید و شهادت را ببینید با قلم و رسانه و استفاده از فضای مجازی می‌خواهند کاری کنند تا جامعه، ایثارگری و شهادت‌طلبی را فراموش کنند.

سپاس‌گزاری از شهدا حرکت در مسیر آنان و زنده نگه‌داشتن اهداف آنان است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: متأسفانه می‌بینیم کسانی را که به برکت مجاهدت شهدا در کمال آزادی و امنیت زندگی می‌کنند اما برخلاف خواسته شهدا و آرمان‌های انقلاب حرکت می‌کنند. سپاس‌گزاری از شهدا حرکت در مسیر آنان و زنده نگه‌داشتن اهداف آنان است. بعضی وقت‌ها مجالس بزرگداشت گرفته می‌شود؛ این ‌یک بخش کار است. عمده این است که این سیره و ممشای شهدا در زندگی ما عملی شود و در جامعه ما گسترش پیدا کند.

خاطرات و وصیتنامههای شهدا را مرور کنید تا کوتاهیهای خودمان و عدهای معلوم شود / استان البرز ۵۷۰ شهید دانش‌آموز دارد

وی بابیان اینکه خاطرات شهدا به‌خصوص وصیت‌نامه‌های شهدا را مرور کنید تا کوتاهی‌های خودمان و عده‌ای معلوم شود، گفت: من این نوبت فقط اشاره کوتاهی به شهدا دانش‌آموز می‌کنم که در دوران دفاع مقدس بیش‌ از ۳۶ هزار نفر شهید دادند و در استان خودمان ۵۷۰ دانش‌آموز شهید دادیم؛ یعنی تعداد شرکت‌کنندگان دانش‌آموز چند برابر دیگر اقشار بوده که این تعداد به شهادت رسیده‌اند. اگر دوستان آن روزها را یادشان باشد قسمت اعظم دسته‌ها، گروهان‌ها و گردان‌های بسیجی را دانش آموزان رزمنده تشکیل می‌دادند. حضور دانش آموزان در طراوت و شادابی آن روز جبهه‌ها و پادگان‌ها قابل وصف نیست.

امام شهیدان دانش‌آموز را رهبر انقلاب نامید

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: ما در دوران دفاع مقدس فرمانده دانش‌آموز نداشتیم اما حضرت امام شهیدان دانش‌آموز را رهبر انقلاب نامید؛ مثل شهید فهمیده، بهنام محمدی، پناهی، سهام خیام (دختر سوسنگردی)، مرحمت بالا زاده، سعید طوقانی و شهید ۱۲ ساله میبدی محمدحسین ذوالفقاری و امثال این‌ها.

حتماً فیلمِ غریب و بچه زرنگ را ببینید

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز بر مسئولین متصدی امور فرهنگی لازم است نسل جوان و نوجوان را که گرفتار جنگ ادراکی و فضای مجازی شده با این اسطوره‌ها بیشتر آشنا و با استفاده از ابزار موجود شناخت افراد را بیشتر کنند، گفت: حتماً فیلمِ غریب را که مربوط به شهید بروجردی است و بچه زرنگ را که امسال در جشنواره فیلم فجر هم آوردند ببینید.

دشمن روی قشر آینده‌ساز جامعه تمرکز کرده است

وی در ادامه افزود: امروز دشمنی که خاطرات جنگ را به یاد دارد، روی این قشر آینده‌ساز تمرکز کرده و با سرمایه‌گذاری سنگین با استفاده از تمام توان خود و به‌کارگیری عناصر خبیث و واداده داخلی، حملات ناجوانمردانه فرهنگی و اعتقادی را در فضای مجازی و حقیقی علیه عزیزانمان سازمان‌دهی می‌کند.

دشمن میخواهد امنیت روانی و آرامش جامعه به هم بخورد / شعار «زن، زندگی، آزادی» میدهند اما به همین سه مقوله خیانت و جنایت کردند

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد امنیت روانی و آرامش جامعه به هم بخورد، بیان داشت: دشمن از هر فرصت و وسیله‌ای استفاده می‌کند تا شکست‌هایی که پی‌درپی از مردم هوشیار می‌خورد را جبران کند ولو با پلیدترین و خبیث‌ترین روش. شعار زن زندگی آزادی می‌دهند اما دقت کنید در همین چند ماه چقدر به همین سه مقوله خیانت و جنایت کردند و لگد زدند.

دشمنان اخیراً کلیدواژه حمله شیمیائی را در جریانی که خود درست کرده و توسط عواملشان مدیریت میکنند بکار میبرند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اخیراً کلیدواژه حمله شیمیائی را در جریانی که خود درست کرده‌ و توسط عواملشان مدیریت می‌کنند بکار می‌برند، گفت: حتماً با مسموم کردن می‌خواهند زندگی آزاد را برای دختران که زنان آینده ایران هستند فراهم کنند؟ عزیزان یادتان نرفته ما خودمان قربانی حملات شیمیائی همین مدعیان امروز هستیم. در بین شما برادران هستند که آثار شیمیایی قدرت‌های متخاصم را به یادگار با خود همراه دارند. ۲۵ اسفند سال ۶۶ عراق به دستور همین‌ها که امروز غوغا به پا کرده‌اند حلبچه را بمباران کرد و مورد حملات شیمیایی خودشان قرار دادند.

حواستان جمع باشد، دشمن می‌خواهند فکرها را منحرف کند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حملات شیمیایی برای آن‌هاست، گفت: با این عنوان «حملات شیمیایی» که امروز به کار می‌برند می‌خواهند این عنوان را هم مخدوش کنند و آن‌ها را تطهیر و جای شهید و جلاد را می‌خواهند عوض کنند. حواستان جمع باشد می‌خواهند فکرها را منحرف کنند.

همه باید جلوی شایعه‌پراکنی را بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری در رابطه با مسئله مسمومیت دانش آموزان، گفت: برخورد حکیمانه رهبر معظم انقلاب با این مسئله که جنایت بزرگ نامیدند خیلی درس‌آموز بود و دستورات لازم را دادند که بی‌سابقه و منحصربه‌فرد بود و مسئولین هم به جد دنبال کردند. رئیس‌جمهور هم تأکید کردند. توجه کنید نباید درصحنه‌ای که دشمن برای ما می‌سازد بازی کرد، همه باید جلوی شایعه‌پراکنی را بگیرند تا بشود با دقت و سرعت دنبال کرد و منتظریم تا نتیجه نهائی را اعلام کنند.

روی نوجوانان ۱۲ سال به بالا متمرکز شوید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید خاطرات دانش آموزان دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان امروز بازگو شود، گفت: دانش‌آموزانی که دفاع مقدس آنان را چنان بزرگ کرد که توان این را داشتند که همسالان خود را سازمان‌دهی و آماده رزم کنند. روی نوجوانان ۱۲ سال به بالا متمرکز شوید تا این نسل در مقابل حملات فرهنگی و اجتماعی دشمن از مصونیت لازم برخوردار شود.

روی خاطرات دانش‌آموزی کار جدی صورت بگیرد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روی خاطرات دانش‌آموزی کار جدی صورت بگیرد، گفت: مسئله راهیان نور که ۲۰ اسفند به آن روز نامیده شده فرصت خوبی برای آشنا کردن عده‌ای از نوجوانان با آن ارزش‌هاست.

ایران باقدرت و صلابت تمام نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بیان داشت: نکته امیدوارکننده برای شما بگویم ولو مطلع هستید و آن اینکه برای اولین بار در تاریخ نیروی دریایی، ایران یک ناوگروه نظامی را به قاره آمریکا فرستاد و زیر گوش آمریکا در سواحل برزیل پهلو گرفت و به این وسیله باقدرت و صلابت تمام نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

اقتدار ایران برای آمریکا و اذنابش قابل‌تحمل نیست لذا دائم لگد میزند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: ایران امروز در بحث نیروی دریایی به یک قدرت جهانی تبدیل‌شده است که می‌تواند از منافع خودش در هزاران کیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی‌اش دفاع کند و معلوم است که این اقتدار برای آمریکا و اذنابش قابل‌تحمل نیست لذا دائم لگد می‌زند. ما همان‌که شهید عزیزمان فرمود که «موتوا بغیظکم» را عرض می‌کنیم که آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

آمریکا که میخواست ایران را در منطقه مهار کند امروز باید در کنار مرزهایش ما را تحمل کند

وی تصریح کرد: حضور کشتی‌های جنگی ایران در آن منطقه که آمریکا مدت‌ها تلاش کرد این اتفاق نیفتد حتی ناوها را تحریم کرد اما ایران با این کارش شکست دیگری را برای آمریکا ثبت کرد. سر آمریکا به سنگ خورده. او که می‌خواست ایران را در منطقه مهار کند امروز باید در کنار مرزهایش ما را تحمل کند.

جهان تک‌قطبی را ایران به هم زد / خودشان اخیراً اعلام کردند که ایران رقیب آمریکاست

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: خواستند با مخارج گزافی که کردند کشور امام زمان و ملت امام حسین و ملت شهادت را، یعنی ایران را، منزوی کنند؛ اما نتیجه چه شد؟ خود به محاق رفته‌اند. خدا رحمت کند امام بزرگوار ما را که بر اساس تربیت‌های الهی مردم را این‌قدر بالا آورد و توانمند ساخت که زمانی یک سرباز آمریکائی می‌توانست جنایت‌های فراوان در کشور بکند و کسی جرئت حرف زدن به او را نداشت و حالا کشتی ایرانی باصلابت تمام در آب‌های بین‌المللی وارد می‌شود و در کنار گوش آمریکا لنگر می‌اندازد و به هیچ تهدیدی هم گوش نمی‌دهد. باعث ایجاد حس قدرتمندی در کشورهای دیگر هم می‌شود. جهان تک‌قطبی را به هم زد ایران و خودشان اخیراً اعلام کردند که ایران رقیب آمریکاست.

اسرائیل خیلی زودتر از صفحه روزگار محو خواهد شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه صهیونیست‌های جنایت‌کار هم خودشان زودتر از زمان مقرر که ۲۵ سال آینده را نخواهند دید اقدام به نابودی خودشان کرده‌اند، گفت: فضای داخلی‌شان به‌هم‌ریخته و البته این را هم بدانید این رژیم پلید همیشه برای انحراف افکار عمومی به کشورهای محور مقاومت حمله می‌کند و ناامنی به وجود می‌آورد شاید مفری پیدا کند؛ اما نتیجه معلوم است و همه خواهیم دید که اسرائیل خیلی زودتر از صفحه روزگار محو خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به حمدالله محور مقاومت از توانائی برخوردار شده است که می‌تواند هر زمان اراده کند در هر نقطه‌ای مقابله‌به‌مثل کند و این وحشتی مضاعف برای این نکبت روزگار ایجاد می‌کند.

کارهای مردمی همیشه جواب می‌دهد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه باید از مردم به خاطر جشن‌های شعبانیه که در محلات و مساجد و تکایا گرفتند تشکر کنم، گفت: کارهای مردمی همیشه جواب می‌دهد. البته دستگاه و مسئولین هم سعی می‌کنند که کمک کنند و فعالیت داشته باشند اما آن‌قدر که مردم خودشان در عرصه هستند و فعالیت می‌کنند آن مقدار ارزشش بیشتر است و آثارش و ماندگاری‌اش بیشتر است. بعضی وقت‌ها از بعضی از دستگاه‌ها انتظار بیشتری هست مثلاً از شهرداری‌ها انتظار بیشتری داریم اما بعضی وقت‌ها می‌گوییم با توجه به این‌همه عِده و عدُه مشغول نظافت شهر باشند انتظار ما می‌شود همین مقدار. لااقل نظافت شهر را خوب انجام بدهند.

شهروندی را همه از رهبری یاد بگیریم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: شهروندی را همه از رهبری یاد بگیریم فرمودند چون دولت گفته طرح یک میلیارد درخت را گفته و باید سه درخت کاشتم مثل بقیه ایرانی‌ها. این درس را همه انجام دهند؛ یعنی همه ما موظف باشیم لااقل هرسال این سه درخت را بکاریم.

مردم در بحث عفاف و حجاب اقدام به مطالبه گری جدی کنند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه مردم در بحث عفاف و حجاب باید اقدام به مطالبه گری جدی بکنند، گفت: الآن همه مسئولین می‌گویند و خود ما دائم می‌گوییم که قانون اجرا شود. بحث راجع به کشف حجابی است که واقع‌شده. اخیراً رئیس‌جمهور محترم هم فرمودند قانون اجرا شود. خب سؤال این است که چه کسی باید اجرا کند؟ در این استان قانون را چه کسی باید اجرا کند. دستگاه اجرائی استان، استاندار و مَن تَبَع؟ دستگاه قضائی و دادگستری؟ فراجا؟ هرکس باید اجرا کند اقدام کند.

پویش مطالبه از مسئولین را راه بیندازید

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه تصریح کرد: این هشدار و تذکر را صدها بار داده‌ایم من امروز از همه مردم درخواست می‌کنم طبق بند «میم» وصیت‌نامه حضرت امام رضوان‌الله علیه که مرحله اول درخواست است پویش مطالبه از مسئولین را راه بیندازید و به هر وسیله‌ای غیر از تجمع و تحصن از مسئولین درخواست کنیم قانون را اجرا کنند.

من هر هفته مطالبه مردم را خواهم گفت

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه من هر هفته مطالبه مردم را خواهم گفت، بیان داشت: همان‌طور که راجع به تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها عرض کردم و می‌کنم این را هم اعلام می‌کنم که چه کسانی ترک فعل دارند. شما پویش راه بیندازید و درخواست را بکنید که کار باید انجام بشود.

دولت و سازمان‌ها در مورد کشف حجاب عائله خودشان اقدام جدی کنند

وی با تأکید بر اینکه در مورد کشف حجاب لااقل دولت راجع به عائله خودش، اصناف راجع به عائله خودش اقدام کند، تصریح کرد: معنا ندارد که شما مجوز از نظام گرفتی برای اینکه در این نظام کاسبی کنی، بعد می‌گویی هر جور دلم خواست کاسبی می‌کنم؟! مگر می‌شود؟ پروانه‌اش را بگیرید. کارش را مختل کنید. اجازه ندهید کار کند. فروشنده کشف حجاب کرده! اجازه ندارد چنین کاری را کند. مگر نمی‌گویید قانون باید اجرا شود؟ اول از خودتان شروع کنید.

کسانی را که ترک فعل می‌کنند اینجا معرفی می‌کنم

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه اگر ترک فعل کردید، بنده کسانی را که ترک فعل می‌کنند اینجا معرفی می‌کنم تا بیشتر و بیشتر مورد مطالبه قرار بگیرد، گفت: بعد اگر اقدامی صورت نگرفت عرض خواهم کرد که برای مرحله بعد باید چه‌کار کنیم تا ان‌شاءالله اصل مطلب واقع شود. چند وقت قبل قصد اقدامی داشتم که مسئولین استان فرصت خواستند. من یک ماه بیشتر شده که فرصت را داده‌ام اما انجام نگرفته. یکی دو روز دیگر هم فرصت می‌دهم اگر انجام شد که شد و الا اقدامی که گفتم به‌طور جد انجام خواهم داد و عملی می‌کنم.

ارسال نظرات