۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۳۱۲۳۶
حجت الاسلام گودرزی مطرح کرد؛

فرزندآوری یک مسئله ملی است نه ایدئولوژیک

فرزندآوری یک مسئله ملی است نه ایدئولوژیک
معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیت الله الاعظم (عج) گفت: مبلغین مراقبت کنند که مساله جمعیت، در تخاطب با عموم مردم مساله ای ملی جلوه داده شود تا یک مساله ایدئولوژیک.

به گزارش خبرنگار گروه خانواده و تعالی جمعیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی گودرزی معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیت الله الاعظم (عج) در دوره آموزشی تربیت تسهیلگر جوانی جمعیت جهت اعزام به تبلیغ در دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام که در مشهد مقدس  و به همت آستان قدس رضوی برگزار شد به بایدها و نبایدهای تبلیغ جوانی جمعیت پرداخت.

معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیت الله الاعظم (عج)  ارائه مشوق های فرزندآوری در کشورهای توسعه یافته و مقایسه آن با کشور ایران را از نبایدهای حوزه تبلیغ جوانی جمعیت قلمداد کرد و گفت: این کار نه تنها اثر مثبتی روی عموم مردم ندارد بلکه به نوعی موجب سرخوردگی آنها هم می شود.

فعال حوزه خانواده در رابطه با مساله اسقاط جنین تاکید بروی جنبه های انسانی و احساسی سقط را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: عمده مخاطبین ما در مساله سقط عوام و غیرمذهبی ها هستند لذا تاکید روی جنبه های فقهی مساله سقط می‌تواند به عنوان موید باشد ولی اصل مساله همین تاکید روی جنبه های احساسی و انسانی مادران می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: سقط در هر حالتی حرام است اما به علت شیوع بیشتر و تازه کار بودن مبلغین در جواب به شبهات، فعلا روی فرزندان نامشروع و سندروم تاکید نشود.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در مساله سقط وجود ندارد، اظهار داشت:خیلی روی آمارها و مخصوصا آمارهای نجومی تاکید نشود ولی یک متوسط مقبول مثلا روزانه ۱۰۰۰عدد سقط داریم را می‌توان پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم بگونه ای صحبت کنیم که اسم جمعیت را نیاوریم ولی خروجی آن جمعیتی باشد بسیار بهتر از تخاطب مستقیم است مانند آسیب های تک فرزندی، جایگاه مادری و...

حجت الاسلام گودرزی در مواجهه با عموم مردم اشاره به چالش ها و مشکلات فردی و خانوادگی را اولویت دانست و تصریح کرد: به جای پرداختن به مشکلات آینده انقلاب اسلامی باید مسائل و مشکلاتی مانند مشکلات تک فرزندی، پیامدهای روحی و روانی خانواده کوچک، تضعیف روابط خانوادگی را بیان کرد که بیشتر جنبه شخصی و خانوادگی دارد و بیشتر برای خانواده ها ملموس است.

معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیت الله الاعظم (عج) در ادامه گفت: به جای ارائه الگوهای دست نیافتنی به الگوهای دست یافتنی و مقبول اشاره شود و برخی از الگوها را اگر چه واجد مشروعیت تام دانسته اند اما گفته شده است فعلا امکان ارائه چنین الگوهایی در جامعه وجود ندارد.

وی مساله جمعیت را مساله مرتبط با هویت ملی دانست و بیان کرد: مطالبی در مورد مذهبی کردن موضوع جمعیت گفته می شود که فاقد دقت لازم است و باید مراقبت کرد که مساله جمعیت، در تخاطب با عموم مردم مساله ای ملی جلوه داده شود تا یک مساله ایدئولوژیک.

حجت الاسلام گودرزی آمارهایی که در فضای مجازی مطرح می شود (و تعداد دانش آموزان را در مذهبی با ۱۰درصد جمعیت کشور بالاتر از مذهب دیگر اعلام می کند) غلط دانست و اذعان داشت: متاسفانه اینکار یا کار دشمنان است یا دوستان جاهل غافل.

معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیت الله الاعظم (عج) مسائل اقتصادی را بی تاثیر در نوع نگاه مردم به فرزندآوری ندانست و اظهار داشت: اگر چه مسائل و مخصوصا انگاره های اقتصادی تاثیر بسزایی در مساله جمعیت ندارد ولی بی تاثیر هم نیست و نباید این نقش را در گفتگو با مردم انکار کرد اما ضریب اصلی را باید به مساله فرهنگ داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
ایشون علی گودرزی هستند نه مهدی
0
0