۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۳۱۲۴۷

ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود

ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود
فراخوان مقاله ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، فراخوان مقاله ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شد.

محورهای مقالات

محور اول- نقض تعهدات حقوق بشری آمریكا
۱_ تبیین چهره واقعی نظام حقوق بشری آمریكا و افشاء ماهیت آن
۲- نقض حقوق مردم فلسطین توسط آمریكا
۳_ نقض حقوق بشری آمریكا در آزمایش های بیولوژیك، محیط زیست و توسعه و حمایت از تروریسم
۴_ نقض حقوق بشری آمریكا در قضایای برده داری و رنگین پوستان
۵- نقض حقوق بشری آمریكا در تعهدات بشر دوستانه - تحریم های یكجانبه دارویی، اقتصادی و زلزله سوریه

محور دوم: سیطره رسانه‌ای و حقوق بشر آمریكایی
۱_جعل اخبار، سانسور رسانه ای و كتمان حقوق بشر آمریكایی
۲_ مدیریت آمریكایی بر اینترنت و نقض حقوق بشر
۳_ شبكه‌های اجتماعی و دسترسی به داده‌های شخصی و نقض حقوق بشر افراد

محور سوم: سازوكارهای مطالبه خسارات حقوق بشری از آمریكا
۱- شیوه‌های جبران خسارت ناشی از نقض حقوق بشر توسط آمریكا در حقوق بین الملل
۲_ مطالبه گری نظام اسلامی ایران از دولت آمریكا راجع به حمایت این كشور از براندازان و اغتشاشگران در طول ۴۴ سال انقلاب و ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان
۳_ مطالبه گری رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به جبران خسارات وارده نظام حقوق بشری آمریكا نسبت به زنان

محور چهارم: رویكرد به حقوق بشر در تمدن نوین اسلامی
۱_ بررسی تطبیقی اعلامیه حقوق بشر سازمان همكاری اسلامی با اعلامیه اسلامی حقوق بشر
۲_ بررسی وضعیت اقلیت مسلمانان در كشورهای غربی و آمریكا
۳_ راههای تقویت نظام مند حقوق بشر اسلامی

تاریخ ارسال مقالات به دبیرخانه كنفرانس تا ۳ خردادماه ۱۴۰۲ می باشد و پوستر كنفرانس به مراكز علمی و دانشگاهی و حوزه های علمیه و همچنین به اقصی نقاط جهان ارسال می شود و پژوهشگران جهت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت سازمان جوانان حقوق بشر به آدرس: www.humanrights-youth.com و همچنین جهت ارتباط با دبیرخانه مجازی با ایمیل info@www.humanrights-youth.com در ارتباط باشند.

كنفرانس از طریق دانشگاه تهران در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ثبت می گردد و ۵ مقاله برتر از نگاه داوران در مجلات علمی پژوهشی دانشگاه تهران چاپ می گردد.

اعلام فراخوان مقاله ششمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی

امین انصاری دبیركل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته دوم تیرماه را به نام هفته حقوق بشر آمریكایی معرفی كردند و خواستند كه همه قلم به دستان، همه انسان های منصف، آزاده و انسان های انقلابی این مسئله حقوق بشر را روشن كنند و اجازه ندهند كه این مسئله توسط یك كشور خاص مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل هست كه ما دنبال این هستیم و اتفاقا این واژه حقوق بشر آمریكایی كه البته می شود آن را تامین داد به حقوق بشر غربی مورد استقبال نخبگان و اندیشمندان جهان قرار گرفته است و در ایران هم همینطور و در همین راستا این سازمان تاكنون كنفرانس های بین المللی و نشست های تخصصی در داخل و خارج كشور برگزار نموده است.

دبیركل سازمان جوانان حقوق بشر اسلامی گفت: هدف ما از برگزاری این قبیل نشست ها این هست كه با افشای این مسئله سعی كنیم كه غربی ها از این ابزار مقدس و ارزشمند برای تحقق اهداف و تامین منافع خودشان سوء استفاده نكنند.

انصاری افزود: در استمرار اهداف فوق ششمین كنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریكایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با مشاركت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در تیرماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می گردد.

وی گفت: در همین ارتباط فراخوان مقاله به اقصی نقاط جهان ارسال می گردد و پژوهشگران می توانند مقالات خود را از طریق سایت و یا ایمیل سازمان ارسال كنند.

وی در پایان گفت:حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری علمی و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به عنوان دبیر كمیته علمی كنفرانس هستند و كمیته داوران متشكل از ۴۶ نفر از اساتید تراز اول در سطح بین المللی می باشند.

ارسال نظرات