۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۳۱۳۷۳
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست تبلیغ در اندیشه رهبر معظم انقلاب برگزار شد

نشست تبلیغ در اندیشه رهبر معظم انقلاب برگزار شد
در نشست علمی «تبلیغ در اندیشه رهبر معظم انقلاب» با ارائه حجج اسلام اسدپور و حسین زاده به ویژگی های سیره تبلیغی رهبر معظم انقلاب پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست علمی تبلیغ در اندیشه رهبر معظم انقلاب عصر چهارشنبه در محل سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد‌.

در این نشست حجت الاسلام امین اسدپور استاد حوزه و دانشگاه و مدیر اندیشکده ضحی و حجت الاسلام احمدرضا حسین‌زاده استاد حوزه و دانشگاه به ارائه دیدگاه های خود پرداختند. در ابتدا حجت الاسلام اسدپور با قرائت بیاناتی از رهبر معظم انقلاب و ارائه متونی از آثار ایشان ویژگی های یک مبلغ دینی را در دیدگاه مقام معظم رهبری معرفی کرد.

نشست تبلیغ در اندیشه رهبر معظم انقلاب برگزار شد

وی در خصوص اهمیت تبلیغ هنرمندانه دین گفت: هنر در تبلیغ اسلامی می‌خواهد جامعه را به این نیاز برساند که باید قیام کند تا «اقیموالناس بالقسط» اتفاق بیافتد. آگاهی رسانی در تبلیغ باید به مردم به گونه‌ای باشد که مخاطب همه ظرفیت های خود را فعال کند؛ از این رو است که رهبر معظم انقلاب بر هنر به خصوص ادبیات تأکید می‌کنند، زیرا ادبیات فارسی در عین حال که فاخر بوده، روان و همه فهم نیز است.

مدیر اندیشکده ضحی با تأکید بر سیره تبلیغی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، کتاب مسجد رهبر را به مبلغین معرفی کرد تا از آن استفاده کرده و بدانند چگونه در فضای سنتی مشهد چنین تبلیغ موفقی در زمان قبل از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسین‌زاده نیز در ابتدا نشان دادن الگوهای موفق تبلیغی به طلاب را ضروری دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: قرآن کریم نفاق یا ایمان را توصیف نمی‌کند بلکه اسوه‌های ایمان و منافقین را معرفی می‌کند؛ برای معرفی یک مفهوم عملیاتی بهترین راه اشاره به اسوه های موفق است که از این رو رهبر معظم انقلاب بهترین الگوی مبلغ موفق در زمان ما است.

نشست تبلیغ در اندیشه رهبر معظم انقلاب برگزار شد

وی با اشاره به نمونه انسان های تربیت شده در دوران انقلاب اسلامی و نقش آفرینی آن ها در برهه های حساس کشور مانند جنگ سوریه تصریح کرد: این انسان ها تحت تربیت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و از همین رو باید سیره ایشان توسط پژوهشکده ها استخراج شود و مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات