۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۳۱۴۰۲

تجلیل مدیر جامعه الزهرا از کارگردان فیلم مستند «۶۴۱۰ روز اسارت»

تجلیل مدیر جامعه الزهرا از کارگردان فیلم مستند «۶۴۱۰ روز اسارت»
مدیر جامعه الزهرا از خانم نجف زاده کارگردان فیلم «۶۴۱۰ روز اسارت» که از دانش آموختگان این مؤسسه علمی حوزوی است، با اهدای لوح سپاس قدردانی و تجلیل کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حاشیه برگزاری شورای مدیران که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، از سرکار خانم زهره نجف زاده طلبه و دانش آموخته جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که کارگردانی فیلم مستند «6410 روز اسارت» را به عهده داشته است، تجلیل کرد.

سرکار خانم برقعی در این جلسه، ضمن عرض تبریک این بانوی طلبه، تصریح کرد: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها طلابی هستند که علاوه بر تحصیل علوم دینی و حوزوی در زمینه‌های هنری هم درخشیدند.

طلاب هنرمند با خلق ایده‌های نو باعث ایجاد تغییر و تحول در جامعه شوند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: امیدواریم از این پس، شاهد موفقیت‌های بیشتری از سوی بانوان طلبه باشیم تا با خلق ایده‌های نو، باعث ایجاد تغییر و تحول در جامعه هنری شوند.

وی با اشاره به اهمیت هنر در تبلیغ دین و معارف اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز می‌توان با سرودن یک شعر، تولید یک اپلیکیشن و یا تولید یک کلیپ و فیلم، مفاهیم عالی دین و ارزش‌های دینی و انقلابی را به مخاطبان منتقل کرد.

خانم برقعی عنوان کرد: بنده این موفقیت را به خانم نجف زاده و به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبریک می‌گویم که چنین نیروهایی را به جامعه هنری کشور تقدیم کرده است.

وی در پایان بر لزوم ورود فعالان رسانه ای به موضوعات زن و خانواده و به ویژه بانوان تأثیرگذار حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

تبلیغ خود را در قالب نویسندگی و فعالیت در عرصه رسانه دیدم

در ادامه این جلسه، سرکار خانم زهره نجف زاده که از طلاب و دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است و تحصیلات کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه صدا و سیما را در کارنامه خود دارد، به اهمیت رسانه و وظایف طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: دغدغه اصلی من نوشتن بود و چون به عرصه رسانه علاقه مند بودم، تبلیغ خود را در قالب نویسندگی و فعالیت در عرصه رسانه دیدم و تصور بنده این است که با فعالیت در این عرصه می‌توانم ارزش‌های دینی و انقلابی را به مخاطب انتقال دهم.

این طلبه نویسنده و پژوهشگر به بخشی از فعالیت‌های خود در عرصه نویسندگی و رسانه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کارهای پرمخاطب بنده، نویسندگی فیلم «آیت الله» راجع به زندگی و زمانه حضرت آیت الله خویی بود که به مدت سه سال طول کشید و الحمد لله مورد استقبال علما و شخصیت‌های دینی قرار گرفت.

نجف زاده بیان داشت: اولین تجربه کارگردانی بنده درباره فیلم مستند «6410 روز اسارت» بود که در سال‌های 1399 و 1400 تولید شد و بنده در حوزه کارگردانی و نویسندگی با این فیلم همراهی کردم.

کارگردان فیلم «6410 روز اسارت» ادامه داد: اولین اتفاق جدی این فیلم مستند، برای جشنواره سینما حقیقت بود که علیرغم اینکه همه تصور می‌کنند بزرگترین جشنواره رسانه ای، جشنواره فجر است، اما در فیلم مستند، جشنواره حقیقت یکی از مهم ترین جشنواره‌های دنیا است که این فیلم جزو 12 اثری بود که به بخش مسابقه جشنواره راه یافت.

نجف زاده اضافه کرد: این فیلم تا کنون جزو سه اثر نامزد سیمرغ بلورین بخش مستند در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و همچنین جزو 6 اثر نامزد جایزه مستند بلند در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بوده است و هم اکنون نیز، نامزد جشنواره اشراق شده است.

فعالیت یک بانوی محجبه در عرصه رسانه، همانند حضور در میدان جهاد و شبیه میدان جنگ است

وی تصریح کرد: شاید تصور برخی بانوان این باشد که موفقیت در عرصه رسانه و فعالیت در این عرصه دست نیافتنی است، اما برای این فیلم مستند اتفاق افتاد؛ تفاوت من با دیگران شاید این است که جسورتر هستم و وارد میدان شدم و این اتفاق رخ داد.

این طلبه نویسنده و پژوهشگر عنوان کرد: امروز فعالیت یک بانوی محجبه در عرصه رسانه، همانند حضور در میدان جهاد و شبیه میدان جنگ است، من در همه جشنواره‌ها و عرصه‌ها به عنوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با حجاب کامل حضور داشتم و طلبگی را وظیفه خود می‌دانم.

نجف زاده تأکید کرد: من عضو کوچکی از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستم، در این مجموعه رشد کردم و بهترین خاطره‌ها و ساعات جوانی من در این حوزه علمیه اتفاق افتاده است، بنده نویسندگی را از کانون قلم و اندیشه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شروع کردم و ریشه من از خاک جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است.

وی بر لزوم حمایت از طلاب در عرصه‌های هنری و رسانه ای تأکید کرد و در ادامه اظهار داشت: بهترین هدیه ای که برای فیلم «6410 روز اسارت» گرفتم، اکران این فیلم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بود که حس کردم در خانه خودم بوده و برای من ارزشمند بود.

شهید لشگری قهرمان بلامنازع جنگ تحمیلی بود

کارگردان فیلم «6410 روز اسارت» با اشاره به محتوای این فیلم مستند، گفت: این فیلم روایتی از زندگی شهید حاج حسین لشگری و همسرشان منیژه لشگری است، شهید حاج حسین لشگری اولین اسیر جنگ تحمیلی و آخرین آزاده پس از 18 سال اسارت بود و شاید نام ایشان در میان مردم ما و به ویژه نسل جدید ناآشنا باشد.

نجف زاده با بیان اینکه حاج حسین لشگری یک ایثارگر بود و به «سیدالاسراء ایران» لقب گرفت، تصریح کرد: شهید لشگری قهرمان بلامنازع جنگ تحمیلی بود و تصور می‌کنم یک سری از موفقیت‌های این فیلم به خاطر برکت نام این شهید باشد.

تجلیل از کارگردان فیلم مستند «6410 روز اسارت»

در ادامه این جلسه، سرکار خانم برقعی با اعطای لوح سپاس از تلاش‌های سرکار خانم زهره نجف زاده در عرصه تبلیغ در رسانه قدردانی کرد.

در بخشی از این لوح سپاس آمده است:

«گام نهادن در مسیر فرهنگ و هنر ارزشی، افزون بر عزمی برخاسته از تعهد و ایثار، اراده‌ای محکم و بصیرتی پر عیار می‌طلبد.

سرکار عالی به عنوان یک دانش آموخته موفق حوزوی با بهره گیری از توانمندی‌های متعهدانه و نگاه اخلاق مدارانه به مسائل و موضوعات جامعه، الحمدللّه در کنار کارگردانی چندین اثر قابل اعتنا، مستند «6410 روز اسارت» را به خوبی به منصه ظهور رساندید.

اثری که در هماوردهای مختلفی چون جشنواره‌های فیلم فجر، فیلم حقیقت، فیلم مقاومت و ... گوی سبقت از آثار دیگر کارگردانان سینما و تلویزیون ربود و به عنوان نامزد دریافت سیمرغ جشنوراه معرفی و تقدیر شد.

ضمن ابراز خرسندی از کسب این افتخارات توسط یک طلبه موفق از خیل دانش‌آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سلامتی و پرواز تا قله‌های بلند موفقیت در مسیر تعالی فرهنگ و هنر میهن اسلامی‌مان را برایتان آرزومندم».

ارسال نظرات