۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۳۱۴۲۹
امام جمعه موقت سرپل ذهاب:

مرحوم سیداحمد خمینی بعد از رحلت امام خمینی، یاور و مطیع رهبر انقلاب بود

مرحوم سیداحمد خمینی بعد از رحلت امام خمینی، یاور و مطیع رهبر انقلاب بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام عسگری گفت: حاج سیداحمد خمینی بعد از رحلت جانگداز امام(ره) یار و یاور و مطیع رهبر انقلاب بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عسگری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه رحمانی رمضان اظهار داشت: تقارن ایام عید نوروز با ماه مبارک و رحمانی رمضان مصداقی بارز از مصادیق آیه قرآنی «نور علی نور» است.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: در روایات و آیات قرآنی هم ماه مبارک رمضان و هم فصل بهار و ایام نوروز، مدرسه و مکتب توحید، خداشناسی و معرفت است و هرکس دل و جان خود را درحال و هوای این دو بهار قرار دهد از رحمت الهی و عنایت خاص خداوند متعال بهره مند می گردد و لذا خواسته و نیاز مهم ما در این دو بهار فطرت و طبیعت از خداوند دعای زیبای حول حالنا الی احسن الحال می باشد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) عنوان داشت: امام صادق علیه السلام به گرفتن روزه و دعا کردن در روز نوروز سفارش کرده و آنرا موجب بخشش گناهان دانسته اند  و می فرمایند: «در روز عید نوروز غسل کن لباس پاکیزه بپوش و خود را خوشبو ساز و این روز را روزه بگیرد و پس هنگامی که نماز ظهر و عصر و نافله های آنرا بجا آوردی نماز ۴ رکعتی بزار که در رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر در رکعت دوم ده مرتبه سوره کافرون در رکعت سوم ده مرتبه سوره توحید و در رکعت چهارم بعد از حمد سوره های ناس و فلق را بخوانید و سپس سجده شکر و دعا کنید و اگر به این صورت خوانده شود گناهان پنجاه ساله ات بخشیده می شود».

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: رمضان ماه برکت و رحمت و مغفرت است و بهترین اعمال در این ماه ضیافت الهی ترک گناه، انجام واجبات، توبه و استغفار از گناهان گذشته و جبران آنها، قرآن خواندن، دعا و تسبیح خداوند است.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب با اشاره به خطبه ای از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر مهر و رحمت در خطبه ای می فرمایند: «در ماهی که شما به ضیافت الهی دعوت شده آید و در ردیف افرادی قرار گرفته آید که مورد تکریم خداوند هستید نفس هایتان در آن تسبیح، خوابتان در آن عبادت و اعمالتان مورد پذیرش و دعاهایتان مستجاب می شود».

این استاد حوزه بیان داشت: این ماه مایه آزمایش مسلمانان و آرامش اهل ایمان و محک حق و باطل است ماه رمضان زمینه ای مناسب برای زدودن کدورت‌ها و غبارهای مادی و نفسانی از وجود انسان و ماه تصفیه قلوب و خانه تکانی دل است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: ماه رمضان فضیلت بسیاری دارد و دعوت نامه خداوند در این ماه بالاترین مدال افتخار برای یک انسان مسلمان است که اگر نتواند به این دعوت پاسخ دهد بیچاره ترین انسان خواهد بود، همچنین رسول اکرم (ص) در فضیلت ماه رمضان می فرمایند: «اگر بندگان خدا می دانستند که در ماه رمضان چه گنج پر بهایی است همه آنها آرزو می کردند که ماه رمضان یک سال باشد».

حجت الاسلام عسگری در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ اسفند سالروز رحلت یادگار امام (ره) اشاره کرد و بیان داشت: حاج سید احمد خمینی در زمان حیات امام (ره) مشاور و مطیع ایشان بود و در تمام حوادث و صحنه های مختلف انقلاب همراه و همگام امام (ره) بود.

وی افزود: حاج سید احمد بعد از رحلت جانگداز امام (ره) هم یار و یاور و مطیع رهبر انقلاب بود چنانچه در این باره بیان داشته اند که اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی فقیه نخواند بدانید که نقص از ماست و اطاعت از رهبر انقلاب را اطاعت از امام (ره) می دانستند.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب گفت : ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت کشور است این حرکت نشان داد و ثابت کرد که چرخ های صنعت کشور حتی بدون وجود مستکبرین انحصار طلب هم می چرخد و با پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست اجنبی ها از کشور، مردم خود می دانند که چگونه سرنوشتشان را رقم بزنند و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را داشته باشند./1400/

ارسال نظرات