۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۳۱۴۷۹

تظاهرات فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی ۴۸ علیه نتانیاهو

تظاهرات فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی ۴۸ علیه نتانیاهو
فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی ۴۸ برای نخستین بار علیه طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو تظاهرات کردند.

صدها نفر از فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی 48 (عرب‌های اسرائیل) برای نخستین بار در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش آناتولی، این تظاهرات به دعوت «جنبش زنان برای صلح»، «موسسه ابتکار ابراهام» و «شورای کفرمنده» در روستای کفرمنده جلاله اسرائیل برگزار شده و عرب‌های و یهودیان در آن مشارکت کرده‌اند.

ثابت ابوراس، رئیس موسسه ابتکار «ابراهام» به آناتولی گفت: ما علیه طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو، تظاهرات می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه خواستار برابری میان عرب‌های و یهودیان هستند، گفت: از این طرح قضایی بیشتر عرب‌های اسرائیل متضرر خواهند شد.

سندس صالح، عضو سابق مجلس اسرائیل اظهار داشت که عرب‌های و یهودیان در این تظاهرات که با شعار "در کنار یکدیگر ایستاد می‌شویم" برگزار شد، شرکت کردند.

وی افزود: این تظاهرات تنها مخالفت با سیاست‌های این دولت نبوده، بلکه به معنای مخالفت با تمام دولت‌های متوالی اسرائیل است.

تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو 11 هفته متوالی است که در مناطق مختلف اسرائیل ادامه دارد.

معترضان علیه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی دولت وی شعار سر داده و خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

این در حالی است که هفته گذشته نیز ده‌ها هزار نفر از مردم اسرائیل در شهرهای مختلف به ویژه در قدس اشغالی علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور دست به تظاهرات زدند.

در تظاهرات برخی از مسئولین سابق اسرائیل به ویژه بنی گانتز، وزیر دفاع و تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق این کشور نیز حضور داشتند.

تظاهرات فوق به ویژه در اعتراض به طرح کابینه نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی که به موجب آن صلاحیت قوه قضائیه محدود می‌شود، است.

معترضان اکثرا از جریان‌های چپ و میانه‌رو در صحنه سیاسی اسرائیل هستند که معتقدند این طرح موجب تضعیف دموکراسی در اسرائیل می‌شود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات