۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۳۱۵۳۳
آیت الله رئیسی:

پالایشگاه آبادان نمونه بارز «ما می‌توانیم» است

پالایشگاه آبادان نمونه بارز «ما می‌توانیم» است
رئیس جمهور با بیان اینکه پالایشگاه آبادان نمونه بارز «ما می‌توانیم» است گفت: سال 1401، سال رشد اقتصادی و افزایش تولید و سرمایه‌گذاری بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور امروز در آیین بهره برداری از پتروپالایشگاه آبادان اظهار کرد: امروز ما در پتروپالایشگاه آبادان در حالی حضور داریم که جلوه ارزشمندی از ما می‌توانیم و ما میدانیم مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان نمونه بارز ما می‌توانیم است، افزود: در ورودی یک احداث ۱۰۰ درصد ایرانی و یک سازه که توسط کارشناسان خارجی در سال‌ها قبل ساخته می‌شود مشاهده می‌شود که باعث افتخار و غرور است.

رییس جمهور گفت: این یک کار جهادی و رکورد در وزارت نفت است که باید تداوم یابد. این پالایشگاه موجب اشتغال برای هفت هزار نفر بطور مستقیم و ۱۵ هزار نفر بصورت غیرمستقیم شده است.

وی ادامه داد: این پالایشگاه مانع خام فروشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، می‌شود. اینکه چهار میلیون لیتر به میزان بنزین کشور و پنج میلیون لیتر به گازوئیل کشور اضافه شود جای افتخار دارد.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: این پروژه برای مردم ما پیام امیدواری و برای دشمنان و برای کسانی که نمیتوانید را به ما القا کردند پیام دارد، که با تکیه با توان داخلی به دانش لازم رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: گروه نفت امسال در رشد اقتصادی ۱۵ درصد سهم داشته است.

شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی هستیم

رئیس جمهور ضمن اشاره به روند رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: امروزه رشد اقتصادی کشور به لطف خدای متعال، برخلاف دهه‌ی گذشته که متاسفانه در حوزه اقتصادی، دهه‌ی مشکل‌داری بوده است شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی است.

وی با تاکید بر نیاز به تلاش جهت رساندن رشد اقتصادی دیگر بخش‌ها به حد مطلوب افزود: رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد سرمایه در نفت پانزده درصد است و در آب و برق نیز این رشد، درصد بالایی را شامل می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه ظرفیت گسترده‌ای در کشور وجود دارد عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و زمینه برای جوانان عزیز و برومند ما که آماده‌ی کار هستند فراهم شود.

رئیس جمهور در رابطه با مسوولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: خوزستان سرزمین مقاومت در برابر دشمن است. ما به خوزستان مدیون هستیم و دینمان را باید با خدمت‌گذاری به مردم ادا کنیم.

وی افزود: همه‌ی بخش‌ها، همه‌ی وزارت‌خانه‌ها و مدیران محترم بدانند هر کاری که برای مردم خوزستان انجام می‌شود جزو وظایف ما می‌باشد؛ برخی از این وظایف باید در گذشته انجام میشد و عقب ماندگی وجود دارد.

رئیسی ضمن تاکید بر اهمیت مسوولیت‌های اجتماعی نسبت به جوانان خوزستان، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر پالایشگاه آبادان این بود که هفت هزار اشتغال مستقیم و پانزده هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرد که کار بزرگی است.

وی افزود: امروزه شاهد ظرفیت تولید ۲۱۰ هزار بشکه نفت در این پالایشگاه هستیم که در اینجا به فراورده‌های مورد نیاز کشور تبدیل می‌شود و زمینه را برای صادرات فراهم می‌کند.

رئیس جمهور در تبیین اثرات این پروژه که در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: آنچه مسلم است این است که این حرکت هم جلوه‌ی تولید و افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی را در پی خواهد داشت و هم جلوه‌ کار تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی را به نمایش خواهد گذاشت.

دوران خام‌فروشی در حال گذر است

وی افزود: دوران خام فروشی در حال گذر است و به وارد تبدیل نفت به فراورده شده‌ایم. همچنین بنده به وزیر نفت نیز تاکید کردم که در کنار مدیریت تولید، مدیریت مصرف را نیز فعال کنیم. ما ۷/۷ درصد افزایش سرمایه‌گذاری داشتیم اما با این وجود اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس جمهور در رابطه با مشکلات و معضلات خوزستان و رسیدگی به آن‌ها عنوان کرد: در مسئله آب و فاضلاب در برخی شهرهای استان نواقصی وجود دارد که استاندار خوزستان به آن اشاره کردند و هر چه سریع‌تر باید به آن‌ها رسیدگی شود تا ان‌شالله هرچه زودتر مرتفع شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به جوانان افزود: ازدواج، اشتغال و مسکن از مشکلات جوانان است؛ جوانی که توانست ازدواج کند، شغل محترمانه‌ و مسکنی به عنوان سرپناه داشته باشد به آرامش می‌رسد.

رییسی با یادآوری و مرور مجاهدت‌های مردم خوزستان و به ویژه آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس گفت: امنیتی که در حال حاضر داریم مرهون نیروهای مسلح و انتظامی و ارتش و سپاه و مرزبانی و همچنین هوشیاری مردم است.

وی افزود: دشمن درصدد لشکرسازی است و به تعبیر حاج قاسم، می‌خواهد از حرم جمهوری اسلامی ایران برای خودش نیرو بگیرد و زمینه‌هایی را برای سواستفاده پیدا کند اما ما نباید اجازه بدهیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از زمینه‌های سواستفاده دشمنان، همین مشکلات است و مانند مگس‌هایی هستند که بر زخم‌ها می‌نشینند اما هر کجا که به این زخم‌ها توجه شده روحیه‌ی نشاط جریان پیدا کرده است.

وی افزود: این صفا و نشاطی که در مردم خوزستان هست و این امنیتی که در این استان وجود دارد نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد و مدیران محترم خوزستان باید کار مضاعف انجام دهند.

در رفتار جهادی باید دشمن را مقابل چشم دید

رئیسی خطاب به مدیران خوزستان گفت: آقایان مدیر، در کار جهادی نمی‌توان آرام حرکت کرد؛ در رفتار جهادی باید دشمن را مقابل چشم دید.

وی با بیان اینکه همگامی مردم با دولت دشمن را ترساند و تحریم را به آشوب تبدیل کردند افزود: دشمن، جنگ ترکیبی راه انداخته که ما با تلاش و اراده‌ی خود با آن مبارزه کردیم، در این یک سال و چند ماه گذشته با تلاش مردم بسیاری از آن کارهایی که گفتند نمی‌شود شد و ما متوقف نمی‌شویم و در شرایط تحریم و تهدید پروژه پالایشگاه آبادان را داشتیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به مسئله اشتغال و تاکید بر مشکل مسکن در خوزستان بیان کرد: آقای استاندار همچنان مسئله‌ی اشتغال برای همه را در دستورکار داشته باشد. اینکه اشتغال‌زایی و فعال کردن اقتصاد را از روستاها آغاز کردید اقدام خوبی است اما مسئله اشتغال بسیار مهم است.

وی با یادآوری کم‌کاری‌ها دوره‌های قبل در ساخت مسکن افزود: مسئله مسکن نیز از دغدغه‌های مردم و وعده‌های ما بوده و از مصوبات قانون می‌باشد و نیاز کشور است کما اینکه اگر حجم معینی مسکن ساخته نشود با عقب ماندگی مواجه خواهیم شد. مسئله اشتغال و مسکن نیز در سال ۱۴۰۲ ‌با جدیت پیگیری می‌شود تا جوان خوزستانی تحصیلکرده ما احساس بیکاری نکند.

ارسال نظرات