۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۳۱۵۵۴
رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر رضوی:

ملتی که اعتماد به نفس دارد می‌تواند اقدامات تحولی را به خوبی به سرانجام برساند

ملتی که اعتماد به نفس دارد می‌تواند اقدامات تحولی را به خوبی به سرانجام برساند
رهبر انقلاب منظور دشمن از دگرگونی را تغییر هویت جمهوری اسلامی دانستند و تصریح کردند: بنیه درونی نظام اسلامی و ملت ایران مستحکم است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی انجام شد.

این برنامه با حضور خیل مشتاقان و زائران حرم رضوی از ساعت ۱۵ امروز آغاز شده است.

گفتنی است، رهبر انقلاب اسلامی در ایام نوروز سه سال گذشته به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا  به مشهد مقدس سفر نکرده و در روز اول فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی با ملت ایران سخن گفته بودند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

منظور دشمنان از دگرگونی تغییر قانون اساسی و تغییر ساختار نظام است، اما متأسفانه برخی در داخل حرف‌های خارجی‌ها را مطرح می‌کردند؛ گاهی عناصر داخلی هم بر اثر غفلت و یا انگیزه خاصی همان‌ها را بیان می‌کنند. اگر افکار عمومی از یک فکر استقبال نکند، آن فکر به عمل نمی‌رسد و بعد هم فراموش می‌شود.

هدف دشمن تبدیل مردم‌سالاری اسلامی به یک حکومت باب میل استکباری است. غلبه ملت ایران بر زنجیره خصومت‌های پی در پی چند ساله نشان از استحکام است. بنیه درونی نظام اسلامی و ملت ایران مستحکم است.

مقصود بنده از تحول، عبارت است از تغییر بخش‌ها و نقاط معیوب در جامعه ایرانی و نظام اسلامی.

 باید با اراده قاطع ضعف‌ها را بر طرف کرد و ملتی که اعتماد به نفس دارد می‌تواند اقدامات تحولی را به خوبی به سرانجام برساند.

برای تحول، به اعتماد به نفس ملی و هوشیاری نیاز داریم. اگر هوشیار نباشیم ممکن است به نقاط قوت خود ضربه بزنیم. باید ملاحظه کرد به نقاط قوت ضربه وارد نشود.

دشمن با تکرار نام امام خمینی (ره) مخالف است.

باید نقاط قوت جامعه را درست بشناسیم. توقعم از جوانان خیلی زیاد است.

نظام اسلامی، جمهوری اسلامی است نه جمهوری باید آسیب ببیند نه اسلامی.

بزرگترین نقطه ضعف کشور، اقتصاد آن است و بزرگترین مشکل اقتصادی، تصدی‌گری افراطی دولت است. دولت تصدی‌گری و دخالت را باید کم کند و نظارت را باید زیاد کند.

غربی‌ها فشار آوردند که ایران را منزوی کنند، اما نتیجه آن عکس شد. با اروپا قهر نیستیم، هرکدام که سیاست‌های آمریکا را کورکورانه تبعیت نکنند حاضریم با آن‌ها کار کنیم. آمریکایی‌ها گفتند فشار اقتصادی روی ایران بی‌سابقه است؛ با همه دروغگویی‌هایشان این را راست گفتند.

خبر تکمیل می‌شود...

ارسال نظرات