۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۳۱۶۱۷
کتاب‌نما؛

کتاب مو به مو

کتاب مو به مو
این کتاب در هفت فصل به قرائت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از امام (قدس‌سره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع دو رهبری انقلاب نسبت به مقولات مشترک پرداخته است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،  در این کتاب در هفت فصل به قرائت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از امام (قدس‌سره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع دو رهبری انقلاب اسلامی نسبت به مقولات مشترک پرداخته شده است.

در فصل اول به وجوه تمایز جانشینی رهبری در انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های اصیل جهان پرداخته شده و در مقام مقایسه، نسبت ایشان با امام (قدس‌سره) بررسی شده است.

مقابله با تحریف امام (قدس‌سره) توسط جانشین ایشان، ادامۀ فصل اول کتاب است که به صورت مفصل به آن پرداخته شده است، حال آنکه در اکثر انقلاب‌های دیگر، جانشین رهبر اولیه، خود عامل انحراف انقلاب از اهداف اولیه بوده است.

در فصل دوم به مکتب امام (قدس‌سره) و اصول آن پرداخته شده است. در فصل سوم خط امام (قدس‌سره) و شاخص‌های آن مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم خاص شخصیت امام (قدس‌سره) است که در آن ویژگی‌های فردی، بشری، الهی و حاکمیتی امام (قدس‌سره) از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیان شده است.

در فصل پنجم به تطبیق مواضع دو رهبر در خصوص مقولات مهم در جمهوری اسلامی پرداخته شده است. در این فصل با کنار هم چیدن محتوای بیانات دو رهبر در خصوص یک موضوع، خواننده می‌تواند به میزان هم‌سویی و هم‌گویی و هم‌مسیر بودن رهبران انقلاب اسلامی پی ببرد و به قضاوت بنشیند. محوری‌ترین موضوع مورد بحث در این فصل ماهیت جمهوری اسلامی از نگاه دو رهبر است. فصل تطبیق مواضع دارای هشت بخش است که هر بخش به یک موضوع می‌پردازد. علاوه بر پرداختن به ماهیت حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی، مقولاتی دیگر در هفت فصل آمده است که عبارتند از ۱. نیرو‌های مسلح و سیاست؛ ۲. دو جناح سیاسی کشور؛ ۳. آزادی؛ ۴. مردم‌سالاری؛ ۵. غیریت نظام؛ ۶. آمریکا؛ ۷.  فلسطین / صهیونیسم.

در فصل ششم به تأثیر عنصر زمان در جهت‌گیری‌های رهبران انقلاب اسلامی پرداخته شده است. در فصل آخر نیز به مواجهۀ آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با وصیت‌نامۀ امام (قدس‌سره) پرداخته شده که اهمیت آن در نظر رهبر جانشین چگونه است؟ چه عناصری را برجسته‌تر می‌دانند و در چه مواردی و در چه جمع‌هایی وصیت‌نامۀ امام را یادآور می‌شوند.

کتاب مو به مو

ارسال نظرات