۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۶۶۹

ثبت ۲۶۲ میلیون سفر نوروزی/ جان‌باختن ۴۷۰ مسافر در تصادفات

ثبت ۲۶۲ میلیون سفر نوروزی/ جان‌باختن ۴۷۰ مسافر در تصادفات
فرمانده کل انتظامی کشور از ثبت ۲۶۲ میلیون تردد بین استانی و شهری در طرح نوروزی خبر داد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور در گفت‌وگوی خبری ساعت ۱۴، در خصوص آخرین وضعیت طرح نوروزی اظهار داشت: خوشبختانه امسال تجربه سفر بیشتری را در سفرهای نوروزی داشتیم به گونه‌ای که ۲۶۲ میلیون حجم تردد بین استانی و شهری ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از حجم بیشتری برخوردار است.

 فرمانده کل انتظامی کشور که در آزادراه تهران-قم حضور داشت در خصوص وضعیت جاده ها گفت : با توجه به اینکه به نیمه تعطیلات رسیده ایم تقریباً امروز در طول جاده ها چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت با بار پرحجم مواجه هستیم؛ در برخی مسیرها تردد روان و در برخی دیگر سرعت کند است.

وی گفت: با توجه به آن که تعدادی سفر خود را به پایان می رساند و تعدادی دیگر سفر را آغاز کرده‌اند این نشان می دهد که تا پایان هفته جاده‌های پرترددی خواهیم داشت و چهارشنبه پنجشنبه و جمعه تردد پرحجم را شاهد خواهیم بود.

 سردار رادان از مسافران نوروزی درخواست کرد که سفر خود را مدیریت کرده و آن را به روزهای آخر هفته موکول نکنند.

فرمانده کل انتظامی کشور با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها اعلام کرد: ممکن است مسیر جاده ها به خاطر بارش ها طولانی تر باشد پس بهتر است مسافران نوروزی جاده را در سفر ببینند و برای پایان سفر در نظر نگیرند و این احتمال را هم بدهند که چندین ساعت در جاده بمانند.

 سردار رادان در خصوص آخرین آمار جانباختگان تصادفات جاده ای اعلام کرد: متاسفانه تا به حال بر اساس رخداد ثبت شده ۴۷۰ نفر در تصادفات جاده ای کشته شده اند که ۶۵ درصد اینها در اثر تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی و خستگی بوده است.

وی در خاتمه با تشکر از مردم در رعایت قوانین و مقررات و همچنین تشکر از همکاران پلیس اظهار داشت: آمار جانباختگان نسبت به سال قبل کاهشی است اما باید آمار دقیق را از پزشک قانونی جویا شد.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات