۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۷۳۱۷۴۵

مهمان سفره افطار امام رضا

مهمان سفره افطار امام رضا
همزمان با ماه مبارک رمضان، بار دیگر خادمان این آستان افتخار میزبانی از خیل روزه‌داران را یافته‌اند و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) مهمان خوان پربرکت رضوی شده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همزمان با ماه مبارک رمضان، بار دیگر خادمان این آستان افتخار میزبانی از خیل روزه‌داران را یافته‌اند و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) مهمان خوان پربرکت رضوی شده‌اند.

میزبانی خادمان امام رضا (ع) از زائران و مجاوران در دو قالب پذیرایی در حرم مطهر رضوی و همچنین توزیع غذای متبرک در مناطق حاشیه‌شهر مشهد در حال اجرا است.

میزبانی از روزه‌داران در مهمانسرای حضرت رضا (ع)

در حال حاضر هر شب با توزیع حدود ۴ هزار و پانصد پرس غذای متبرک، از زائران صحن و سرای رضوی در محل مهمانسرای حضرت رضا (ع) در وعده افطار پذیرایی می‌شود.

پهن شدن سفره‌های اکرام رضوی در رواق حرعاملی

از دوشنبه پنجم رمضان نیز طرح سفره‌های اکرام رضوی در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) آغاز شده و هر شب دو هزار روزه‌دار مهمان خوان پربرکت رضوی در محل رواق حُر عاملی می‌شوند.

توزیع ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته‌ افطاری سبک بین صفوف نماز تا پایان رمضان

توزیع بسته‌های افطاری سبک در حرم مطهر دیگر خدمت به زائران و مجاوران روزه‌دار است که طرح توزیع بسته‌های افطاری سبک بین نمازگزاران حاضر در صفوف نماز جماعت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با هدف میزبانی شایسته از روزه‌داران زائر و مجاور از سوم ماه مبارک آغاز شده و در قالب این طرح تا پایان ماه مبارک، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته افطاری سبک هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا بین نمازگزاران توزیع خواهد شد.

این بسته‌ها شامل خرما، شیر و کیک است که در جعبه‌های طراحی شده ویژه رمضان بسته‌بندی شده است.

توزیع غذای متبرک در حاشیه شهر مشهد

طرح‌های پذیرایی خادمان امام رضا (ع) از روزه‌داران در خارج از حرم با هدف پذیرایی از جمعیت بیشتری از زائران و مجاوران روزه‌دار امام رضا (ع)، انجام می‌شود که طی آن توزیع غذای متبرک در حاشیه شهر مشهد و محل‌های استقرار زائران در سطح شهر از پنجم رمضان شروع شده و هر شب 3 هزار پرس غذای طبخ شده در مهمانسرای حضرت در این محل‌ها توسط خادمان آستان قدس رضوی توزیع می‌شود.

در این طرح، دعوتنامه‌ها توسط خدام بارگاه منور رضوی در شهر و حاشیه شهر مشهد میان زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود تا شیفتگان بارگاه منور رضوی از خوان نعمت سلطان خراسان بهره‌مند شده و افطار میهمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) شوند.

ارسال نظرات