۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۷۳۱۸۶۱
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد؛

بی حجابی از عوامل مهم در آسیب رساندن به بنیان خانواده

بی حجابی از عوامل مهم در آسیب رساندن به بنیان خانواده
کرمانشاه ـ آیت الله علما بی حجابی را یکی از عوامل مهم در آسیب رساندن به بنیان خانواده ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف از اصول اسلامی و دینی است لذا بانوان باید به این اصل اسلامی توجه کافی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: رمضان فرصت بسیار خوبی است که خداوند متعال در اختیار بندگان خویش قرار داده است در این ماه درهای توبه و بخشش بر روی روزه داران و بندگان خدا باز می باشد.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بی حجابی را یکی از عوامل مهم در آسیب رساندن به بنیان خانواده ها دانست و افزود: دشمنان نقشه های فراوانی برای نهادینه‌سازی بی حجابی در جامعه ما طراحی کرده‌اند و با این کار به دنبال تنزل جایگاه زن مسلمان هستند.

آیت الله علما در ادامه با تاکید بر اینکه بانوان نسبت به رعایت حجاب و عفاف خود دقت بیشتری داشته باشند، یادآور شد: اسلام روز به به روز مقتدرتر از هر روز دیگری است لذا دشمنان به دنبال این هستند که این اقتدار را از اسلام بگیرند و برای رسیدن به این خواسته خود نقشه های بسیاری در سر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) تاکید کرد: زمانی که رسول خدا از سوی خداوند متعال به رسالت رسیدند اولین بانویی که به ایشان ایمان آوردند، حضرت خدیجه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به برخی از صفات حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه بانویی عاقل، فداکار و با ایمان بودند و در بحث همسری یک همسر خوب و یک همراه همیشگی برای رسول خدا (ص) در گسترش دین مبین اسلام بودند تا جایی که این بزرگ بانوی اسلام تمام اموال خود را برای توسعه دین مبین اسلام وقف نمودند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی گفت: دوازدهم فروردین ماه برای همه مسلمین و ایرانیان یک عید بزرگ است زیرا در این روز اسلام خودش را به صورت رسمی به جهانیان نشان داد.

آیت الله علما در ادامه به اهمیت ماه مبارک رمضان در شریعت اسلام اشاره کرد و افزود: رمضان از ارکان مهم دین رسول اکرم محسوب می‌شود رمضان ماه بندگی و اخلاص می باشد بنابراین نباید اجازه دهیم که این فرصتها به راحتی از دست بروند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند توبه های ما را در این ماه بزرگ عزیز مورد قبول خویش قرار دهد./1400/

ارسال نظرات