۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۳۲۷۹۵
حسینی مطرح کرد؛

برقراری روابط با کشورهای منطقه در سایه توجه دولت به عرصه میدان و دیپلماسی

برقراری روابط با کشورهای منطقه در سایه توجه دولت به عرصه میدان و دیپلماسی
معاون رئیس جمهور گرایش تحولات کنونی منطقه به نفع ایران و جبهه مقاومت را نتیجه توجه توأمان دولت مردمی به میدان و دیپلماسی دانست و گفت: این دولت بر خلاف دوره گذشته دوگانه میدان و دیپلماسی را مطرح نکرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم جمعیت یاران انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت های جهادی دولت آیت الله رئیسی اظهار داشت: امروز دوستان شما در دولت و جبهه انقلاب تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا شرایط را به نفع مردم و مصالح ملی تغییر دهند و در طول ۲۰ ماه گذشته دستاوردهای قابل توجهی در عرصه سیاست داخلی و خارجی به دست آمده است.

معاون رئیس جمهور گفت: برقراری و تقویت روابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان و تلاش کشورهای عربی برای برقراری ارتباط با سوریه، در سایه ایستادگی و مقاومت و توجه به دستورات الهی در حمایت از مظلومین و پیگیری مجدانه میدان و دیپلماسی در کنار هم شکل گرفته است.

وی گفت: تحولات کنونی می تواند در امنیت و ثبات منطقه و موضوعات سیاسی و اقتصادی منافع قابل توجهی برای ملت ایران و ملت های منطقه داشته باشد.

حسینی با اشاره به اقدامات دولت در عرصه سیاست داخلی خاطرنشان کرد: دولت اهتمام ویژه ای برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در کنار رسیدگی به مسائل و مشکلات روزمره مردم دارد و پیرو تاکید و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مهار تورم و رشد تولید مصمم است آثار و نتایج اقداماتش در زندگی روزمره مردم ملموس و قابل درک شود.

وی تاکید کرد: امروز بخاطر عزم و اراده و همگرایی خوبی که بین سه قوه و ارکان نظام برای رفع مشکلات کشور ایجاد شده و  شرایط برای انجام اقدامات اساسی به نفع مردم فراهم شده و برنامه های مختلفی در این زمینه در دست اقدام است. بی تردید اگر تولید رشد کند تورم هم کاهش خواهد یافت و دولت در این زمینه ماموریت همه وزارتخانه ها و دستگاه‌ها را مشخص کرده است.

معاون رئیس جمهور اهتمام دولت برای جبران کمبودها و آثار تعلل های به جامانده در حوزه مسکن را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بخش مهمی از سبد خانوارها به حوزه مسکن اختصاص دارد و اگر مشکل مسکن مردم حل شود هزینه های آن از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود و یا کاهش می یابد و قطعاً گشایش قابل توجهی در زندگی مردم ایجاد خواهد شد و دولت ایجاد چنین شرایطی را با جدیت پیگیری می کند.

معاون رئیس جمهور افزود: جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز در دستور کار دولت است و چنانچه با روان سازی امور و ارایه تسهیلات و مشوق های مناسب، نقدینگی به جای ورود به بازار های کاذب به سمت تولید هدایت شود می تواند آثار و برکات فراوانی در رشد تولید و اقتصاد داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: افزایش بهره وری، نظارت و پیگیری مستمر روند اجرای مصوبات، جلب مشارکت مردم و مردم سازی اقتصاد از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار دولت قرار دارد و دولت مردمی در روند اجرای امور توجه ویژه ای به پیشنهادها و راهکارهای صاحب نظران، نخبگان و فعالان جبهه انقلاب دارد و از تجربیات آنان در  مجموعه دولت استقبال می شود.

حسینی در ابتدای این مراسم حضور حماسی مردم در روز قدس را افتخار آمیز و نشانه بصیرت و آگاهی بی نظیر مردم ایران دانست و گفت: مردم مظلوم فلسطین ۷۵ سال تحت شدیدترین اعمال خشونت آمیز رژیم صهیونیستی قرار داشته و در این مدت تعداد بی شماری به شهادت رسیده و از محل زندگی خود آواره شده اند و ملت ایران همواره  با توجه به توصیه ها و آموزه های الهی حامی و یاور این مردم مظلوم بوده و در این راه پیشگام و طلایه دار هستند و امسال در راهپیمایی روز قدس حماسه و هنگامه بزرگی برپا کردند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه بهره مندی از نهج البلاغه در مدیریت و اداره کشور و حکمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه آنگونه که باید با نهج البلاغه آشنا و مانوس نیستیم درحالی که نامه ها و فرمان هایی که مولا علی علیه السلام به والیان خود نوشتند و توصیه هایی که به امام حسن مجتبی و امام حسین علیه السلام  نسبت به اقشار و گروه‌های مختلف جامعه دارند می تواند درس ها و راهنمای مناسبی برای حکمرانی و مدیریت مسایل اجتماعی و انجام امور مردم باشد‌.

ارسال نظرات