۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۳۲۸۳۸
به همت سازمان بسیج اساتید کشور؛

هیأت اندیشه ورزی پیرامون عفاف و حجاب برگزار شد

هیأت اندیشه ورزی پیرامون عفاف و حجاب برگزار شد
هیأت عالی اندیشه ورز با موضوع بی‌عفتی، بی‌حجابی، چرایی و آینده نگاری آن در سازمان بسیج اساتید کشور برگزار و نقش نهادها و ارگان‌های مختلف در ترویج فرهنگ حجاب بررسی شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست هیأت عالی اندیشه ورز با موضوع بی‌عفتی، بی‌حجابی، چرایی و آینده نگاری آن، با حضور جمعی از مسئولان و صاحب نظران در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در این نشست برخی تهدیدات فراروی کشور در سال‌های اخیر مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و به تهدیدات فرهنگی، نظامی، سیاسی و اقتصادی اشاره شد. در ادامه پیامدهای عدم کنترل بی‌حجابی در جامعه بیان شده و موضوع عدم توقف مسئله بی‌حجابی و گسترش آن تا برهنگی، سست‌شدن پیوند زناشویی و تضعیف نهاد خانواده، عدم تمایل پسران به ازدواج و تشکیل خانواده بیان شد.

جهانی شدن در سه بعد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، دشمن شناسی، تبیین حقوقی بحث حجاب و پاسخ به شبهات، برخورد با ارتش‌های مقابل ما چون ارتش‌های رسانه‌ای دشمن، برخی نقاط ضعف و قوت‌ها و لزوم درک موقعیت از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بود. طرح مطالبه و تاثیر فضای مطالباتی، انضباط اجتماعی و رفع ابهام و شبهات نیز در نشست هیات عالی اندیشه‌ورز مطرح شد.

همچنین به نقش نهادها و ارگان‌های مختلف از جمله صدا و سیما، دانشگاه، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و ... در ترویج فرهنگ حجاب پرداخته شد و اعضای این هیئت دغدغه‌ها و راهکارهایی را مطرح کردند.

در بخشی از این نشست محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج کشور ضمن بیان آنکه در این جلسه موضوعات از زوایای مختلف مورد واکاوی قرار می گیرد، گفت: مسئله عفاف و حجاب باید در بخش‌های گوناگون و برای مخاطبان مختلف با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند، تبیین شود؛ امید است اساتید بسیجی با توجه به ظرفیت‌های خود بتوانند این نیازمندی فکری را رفع کنند.

مردانی همچنین به بیان سخنان مقام معظم رهبری در مسئله پوشش پرداخت و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری محدودیت شرعی و قانونی و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند.

ارسال نظرات