۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۳۳۰۱۲

توصیه های آیت الله اعرافی به اعضای ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌

توصیه های آیت الله اعرافی به اعضای ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نقش نقش ستادهای راهبردی در بدنه حوزه، جامعه و نظام، گفت: این ستاد باید طرح ها و برنامه های جدید تدوین و ارائه کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار اعضای ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه در سخنانی اظهار کرد: آنچه در ستادهای راهبری رقم می خورد و جزء اهداف و سیاست های آن می باشد برای مدیریت حوزه اهمیت دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: آنچه از ستادهای راهبری توقع می روند، آنست که در حوزه مأموریتی و قلمروی که به آن می پردازند و مد نظر قرار می دهند به مدیر حوزه در ارتباط با سیستم فکری که مستقیم در توسط مدیریت حوزه هدایت می شود، پیشنهاد و طرح بدهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: از ستادهای راهبری این انتظار می رود که برای بخش های متعدد حوزوی علی رغم اینکه هر بخش به جهت برنامه های متعدد و متنوعی که به آنان سپرده ام بسیار شلوغ است که تنهای یکی از آنها موضوع درختواره رشته‌ای حوزه های علمیه مرتبط با هر بخش است، لذا انتظار می رود طرح ها و برنامه های جدید تدوین و ارائه کنید تا هر مجموعه از بدنه مدیریت حوزه های علمیه با پیوستی از ستادهای راهبردی مرتبط باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: از جمله اقدامات دیگری که ستادهای راهبری می‌توانند داشته باشند، ارائه طرح به سایر مجموعه های حوزوی عضو ستاد و در واقع طرح های درون حوزوی است و همچنین ارائه کلان طرح هایی برای مجموعه های مختلف و مرتبط نظام، ارائه پیشنهاد، نکته نظرات و طرح ها با پیوست حوزوی که است، می تواند نقش مؤثر هم فکری را با سایر ارکان نظام داشته باشند و البته باید این را توجه کرد که مجموعه های نظام تعامل خوبی را با برنامه ها، طرح ها و نکته نظرات حوزه دارند، لذا ستادهای راهبری می توانند در عرصه های مختلف و کلان نقش آفرینی کنند.

آیت الله اعرافی تولید محتوا و رویکرد معارفی ستادهای راهبری حوزه را مدنظر قرار داد و گفت: ستادها می توانند با تولید محتوای فاخر و معارفی کمک شایانی را به جامعه نخبگانی کشور داشته باشند و حتی در راهبردهای تحقیقاتی و علمی در مسأله و موضوعی که رسالتشان است نقش هدایتگری را ایفا کنند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه، تصریح کرد: ارائه پیوست حجاب و عفاف به صورت برنامه ای و با یک ادبیات قابل فهم نسل امروز می تواند کمک شایسته ای به طرح هایی همچون امین در مدارس آموزش و پرورش باشد و هر چقدر مطالب بر پایه عقلایی استوار باشد بهتر می تواند جای خود را در بین جوان و نوجوان ما پیدا کند.

حسین عجمی

ارسال نظرات