۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۳۳۰۵۷
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اندیشمندان و نخبگان بین‌المللی مشتاق ارتباط و همکاری علمی و فرهنگی با ایران هستند

اندیشمندان و نخبگان بین‌المللی مشتاق ارتباط و همکاری علمی و فرهنگی با ایران هستند
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه تحریم سیاسی هستیم اما در ارتباطات فرهنگی و علمی تحریم نیستیم، از اشتیاق ارتباط و همکاری نخبگان بین‌المللی با ایران خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس هیئت مدیره مجمع و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تکریم و معارفه دبیرکل و اعضای هیئت مدیره مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با بیان اینکه در دوران تحریم‌ها، مجمع بین‌المللی اساتید یک ظرفیت بسیار خوب به شمار می‌آید، گفت: هم‌اکنون هم‌سویی خوبی میان وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد برقرار است بنابراین ضروری است که نظام فکری و منظومه مدیریتی را در بحث همکاری بین‌المللی براساس راهبردهای نظام ایجاد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تحریم سیاسی هستیم اما در ارتباطات فرهنگی و علمی تحریم نیستیم، تاکید کرد: اندیشمندان و نخبگان بین‌المللی مشتاق ارتباط و همکاری علمی و فرهنگی با ایران هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر خسروپناه تصریح کرد: بر اساس رویکرد تمدین نوین اسلامی، ظرفیت‌های خوبی در مجمع ایجاد شده است که در دوره جدید با توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی جناب آقای دکتر نجفی به صورت جدی‌تر تقویت خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ارتباط هوشمندانه فرهنگی، علمی و دانشگاهی با سایر کشورها، به ویژه ارتباط با نمایندگان کشورهای خارجی در ایران، تاکید کرد: باید گفتمان انقلاب اسلامی با دنیا به درستی بیان شود و از ظرفیت تمامی مجموعه‌های بین‌المللی نظام با هم‌افزایی و پرهیز از کار تکراری، بهره‌گیری گردد.

ارسال نظرات