۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۳۳۰۸۳
حجت الاسلام یاوری در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

نقش حوزه‌های علمیه و طلاب در تحقق شعار سال

نقش حوزه‌های علمیه و طلاب در تحقق شعار سال
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به نقش هایی های مختلف حوزه های علمیه و طلاب در تحقق شعار سال، ترویج و تبیین فرهنگ کار و تولید بر مردم مبتنی بر آموزه های دینی را لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام محمدجواد یاوری سرتختی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با اشاره به روش های متنوع نقش آفرینی طلاب در تحقق شعار سال 1402 اظهار داشت: یکی از نقش هایی که طلاب علوم دینی به عنوان اهل علمی که با آیات و روایات و سیره معصومان علیهم السلام سروکار دارند، می توانند ایفا کنند این است که فرهنگ کار و تولید در اسلام را در بین مردم جامعه تبیین و ترویج دهند.

وی در ادامه افزود: امروزه باید بر ترویج فرهنگ کار و تولید بین مردم، بیشتر اهتمام داشته باشیم؛ چراکه این فرهنگ در جامعه ما بسیار ضعیف شده است و در بین مردم، خوب نهادینه نشده و مبتنی بر آموزه‌های دینی تقویت نگردیده است و یا اگر هم بوده بسیار ضعیف تقویت شده است که این امر نشانگر این است که باید طلاب حوزه های علمیه فرهنگ کار و تولید را مبتنی بر آموزه های دینی بر مردم تبیین کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) بیان داشت: طلاب علوم دینی باید مبتنی بر آیات و روایات معصومان علیهم السلام، آثار فرهنگ کار و تولید را به مردم بیان کنند و روایت های بسیار زیادی درباره سیره اقتصادی ائمه معصومان علیهم السلام در تاریخ اسلام وجود دارد که شنیدن مردم و آشنا شدن آنان با سیره اهل بیت علیهم السلام قطعاً بخشی از فرهنگ کار و تولید را در بین مردم جامعه ترویج داده و تقویت می کند.

حجت الاسلام یاوری سرتختی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی هایی مختلفی که طلاب در کاهش تورم و رونق اقتصادی می توانند داشته باشند ابراز کرد: تبیین و پرداختن به آیات و روایاتی که زر اندوزی، احتکار و انباشت کالا و اعمالی که آسیب جدی بر بازار داشته و سبب افزایش تورم می شود، می تواند تاثیرات مثبتی در مهار تورم داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نقش حوزه های علمیه در تحقق شعار سال به دلیل این که مبلغ دینی هستند، نقش فرهنگ سازی، تبیین و ترویج فرهنگ درست بین مردم جامعه است که حوزه‌های علمیه می‌توانند از طریق تریبون هایی که در دست دارند، نقش بسزایی در ترویج فرهنگ درست و مطلوب داشته باشند.

ارسال نظرات