۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۳۳۲۱۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شهدا سرمایه های نمادین کشور هستند

شهدا سرمایه های نمادین کشور هستند
زلفی گل با بیان اینکه شهدا سرمایه های نمادین کشور هستند، گفت: نام شهدا در هر جا گذاشته می‌شود به آنجا ارزش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمدعلی زلفی‌گل، ظهر امروز، در کنگره ۱۱۵ شهید دانشجوی استان لرستان گفت: بزرگ ‌ترین سرمایه هر کشوری فرهنگ است و ایثار و شهادت بزرگ‌ ترین سرمایه فرهنگ ما، است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  شهدا سرمایه‌های نمادین کشور هستند و نام آنان در هر جا گذاشته می‌شود به آنجا ارزش می‌دهد، افزود: امنیت و آرامش امروز را مرهون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به وجود مزار شهدا در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: این اقدام برای یادآوری این است که امنیت کشور به سبب گذشت و ایثار شهدا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فرهنگ ما، فرهنگ کار، روحیه جهادی، گذشت، ایثار و شهادت است و باید این فرهنگ را به دنیا عرضه کرد، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده است.

زلفی گل با تأکید بر اینکه امید باید در دانشگاه ها نهادینه شود، گفت: از ویژگی های دانشگاه مطالبه‌گری بوده و این مهم در ذات دانشگاه است و محیط دانشگاه با سؤال و پرسش رشد و نمو پیدا می‌کند.

جامعه باید برای علم سرمایه‌گذاری کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه جامعه باید برای علم سرمایه‌گذاری کند و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در علم دانشگاه است، اظهارکرد: اگر برای علم و فناوری به شکل شایسته هزینه می‌کردیم شاهد این میزان بیکاری نبودیم.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال شناسایی و برجسته کردن نقاط ضعف و مقابله به نقاط قوت است، گفت: یکی از نقاطی که دشمن به آن چشم طمع دوخته است دانشگاه‌ است، از این رو باید در برابر توطئه های دشمن آگاه بود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات