۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۷۳۳۲۹۸

خروج اسماعیلیون از منشور همبستگی

خروج اسماعیلیون از منشور همبستگی
اسماعیلیون در گفت‌وگو با سعودی اینترنشنال در توضیح چرایی خروج از منشور همبستگی، ضمن اذعان به اشتباه بودن ائتلاف مذکور، رضا پهلوی شاهزاده سلطنت‌طلبان را عامل اصلی اختلاف در ائتلاف و به بن‌بست رسیدن آن دانست.

وطن امروز نوشت: اپوزیسیون ایرانی اکنون روزهای خفت‌‌باری را سپری می‌کند. گروه‎هایی که سال قبل دست دوستی با یکدیگر داده و رویای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را در سر داشتند، تنها با گذشت چند ماه از ائتلاف‌های مضحک خود پشیمان شده‌اند. به عبارت بهتر، گروه‌هایی که قرار بود با اتحاد و همبستگی، پروژه براندازی را پیش ببرند و برای مردم ایران از کثرت‌گرایی و دموکراسی صحبت می‌کردند، خودشان را هم نتوانستند تحمل کنند.

در تازه‌ترین مورد از رسوایی جریان ضدایرانی، حامد اسماعیلیون از افراد و چهره‌های ضدانقلاب که با موج‌سواری روی خون عزیزان از دست رفته‌اش به نان و نوایی در جبهه ضدایرانی رسیده و در طول چند ماه گذشته وطن‌فروشی را به حد اعلا رسانده بود، اعلام کرد دیگر در ائتلاف گروه‌های ضدایرانی موسوم به منشور مهسا فعالیت نخواهد کرد.
وی در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار داشته است پس از انتشار منشور کار سازماندهی برای کمک عملی موثر به انقلاب(!) ایران آغاز شود و تلاش کرده است با گفت‌وگو با متخصصان و افراد باتجربه ایده‌های نو را جذب و به جمع همبستگی منتقل کند، «اما متاسفانه کار در این زمینه در گروه همبستگی به خوبی پیش نرفت. گروه‌های فشار از بیرون از جمع با شیوه‌های غیردموکراتیک می‌کوشیدند مواضع خود را بر جمع تحمیل کنند. تحمیل نظر در دموکراسی نمی‌گنجد و توافق اعضای گروه، نه فقط عضوی از آن، از شرایط حرکت دموکراتیک است. بنا دارم با بسیاری از گروه‌ها، چهره‌های سیاسی و مدنی گفت‌وگو کنم تا این همکاری‌ها گسترده‌تر شود».

او در بخش دیگری از بیانیه خود نوشته است: «رقابت گفتمان‌ها و برنامه‌ها و سیاست‌ها طبیعی است اما تلاش برای حذف و تحمیل و دیگر شیوه‌های غیردموکراتیک هیچ نسبتی با رفتار دموکراتیک ندارد».

اسماعیلیون در بیانیه خود آورده است: «من به پیروزی انقلاب مردم باور دارم و بر این باورم انقلاب همچنان باید در ایران هدایت شود و کار ما در خارج از کشور نهایتا قدرتمند کردن مردم، شبکه‌ها و نهادهای داخل کشور، همراهی با مردم انقلابی و فراهم کردن امکاناتی است که به آنها خدمت کند».

اسماعیلیون در گفت‌وگو با شبکه ضدایرانی سعودی اینترنشنال نیز در توضیح چرایی خروج از منشور همبستگی، ضمن اذعان به اشتباه بودن ائتلاف مذکور، رضا پهلوی شاهزاده سلطنت‌طلبان را عامل اصلی اختلاف در ائتلاف و به بن‌بست رسیدن آن دانست.

* پایان کار سیرک جورج تاون

اواخر بهمن‌ماه سال گذشته بود که پس از چند ماه اغتشاش، آشوب‌‌آفرینی، تولید خشونت و البته پیش بردن پروژه ناامن‌سازی ایران، جریان ضدایرانی از دستور کار نهایی خود، معرفی رهبران منصوب‌شده این جریان برای مقابله با مردم ایران رونمایی کرد.

دانشگاه جورج تاون شهر واشنگتن آمریکا میزبان 8 نفر از فعالان ضدایرانی وابسته به دشمنان مردم ایران بود که تنها قرابت‌شان با ایران، تکلم به زبان فارسی، آن هم به صورت دست و پا شکسته است. دیکتاتورزاده پهلوی، عبدالله مهتدی رئیس گروهک تروریستی کومله، مسیح علینژاد، شیرین عبادی، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون، گلشیفته فراهانی و علی کریمی پادوی سلطنت‌طلبان از حاضران این نشست ضدایرانی و البته مضحک بودند. محتوای طرح‌شده در مباحث این نشست، ماهیت خیانتکار و ویرانی‌طلب جریان ضدایرانی را به نمایش گذاشت. افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه مردم ایران و درخواست از غرب برای حمله نظامی به ایران از محورهای قابل توجه نشست جریان ضدایرانی بود که جملگی شرکت‌کنندگان بر آنها تاکید داشتند. هر ۸ نفری که در آن نشست حضور داشتند، هدف اصلی خود را سقوط جمهوری اسلامی اعلام کردند و از هیچ ایده‌ای برای فردای براندازی حرفی به میان نیاوردند. در این رابطه باید گفت در رویای براندازان همه چیز با سقوط جمهوری اسلامی به پایان می‌رسد و مشکلی هم با تجزیه ایران ندارند.

نشستی که بهمن‌ماه سال قبل در دانشگاه جورج تاون برگزار شد، با هدف اتحاد گروه‌های ضدایرانی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران انجام شد اما امروز بیش از آنکه اتحاد جریان ضدایرانی را نشان دهد، به سیرک رسوایی و بی‌آبرویی این جریان تبدیل شده است. پیش از اسماعیلیون، نازنین بنیادی که کمترین قرابتی با ایران و جامعه ایرانی ندارد نیز از گروه دلقک‌های جورج تاون خارج شده بود.

البته باید گفت به بن‌بست رسیدن منشور مهسا از قبل مشخص بود، چراکه گروه‌ها و افراد تشکیل دهنده آن هر کدام در تضاد و تعارض با یکدیگر بوده‌اند. در همین رابطه می‌توان به حضور همزمان عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک تروریستی کومله که خواستار تجزیه ایران است و رضا پهلوی که مدعی ایران‌دوستی است، در منشور اشاره کرد.
حالا باید منتظر ماند و دید دیگر اعضای باقیمانده منشور مهسا چه زمانی با حمله به دیگران، از این منشور مضحک خارج می‌شوند.

* رسوایی اسماعیلیون

روزهای پایانی آبان‌ماه سال قبل بود که مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون از چهره‌های اصلی جریان ضدایرانی خارج از کشور، با حضور در کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفاکس کانادا، به صحبت در ارتباط با آشوب‌هایی که با اسم رمز زن، زندگی، آزادی در حال انجام بود پرداختند. 

اخیرا برخی دیگر از چهره‌های ضدایرانی با افشاگری نسبت به محتوای گفت‌وگوهای علینژاد و اسماعیلیون با غربی‌ها، از اهداف ضدایرانی آنها پرده برداشتند. بنا بر گزارش‌هایی که در این رابطه وجود دارد، حامد اسماعیلیون که با موج‌سواری روی خون عزیزان از دست ‌رفته‌اش در حادثه هواپیمای اوکراینی، به مقام و منزلتی در میان اپوزیسیون دست یافت به همراه مسیح علینژاد به کانادا رفتند تا غربی‌ها را ترغیب به انجام جنگ مسلحانه علیه ایران کنند. چیزی که این چهره‌های ضدایرانی در کنفرانس هالیفاکس به دنبالش بودند، ایجاد منطقه پرواز ممنوع روی آسمان کردستان ایران و در نتیجه بمباران مناطقی از کشورمان بود. 

مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون از جمله چهره‌های فعال جریان ضدایرانی بودند که در اغتشاشات سال قبل، با برپایی تجمعات و انتشار بیانیه‌هایی، از دولت‌های غربی درخواست انجام عملیات نظامی علیه ایران را داشتند. از همین رو به نظر می‌رسد اسماعیلیون که تاکنون واکنشی به ادعاهایی که درباره او وجود دارد، نداشته، فرار را بر قرار ترجیح داده و به زعم خود برای فرار از پاسخگویی در ارتباط با وطن فروشی خود، از ادامه حضور در منشور مهسا انصراف داده است. از طرف دیگر به رغم تلاش اسماعیلیون برای نشان دادن چهره‌ای حقوق بشری از خود، ارتباط او با سازمان منافقین عیان شده است. حمایت‌های او از منافقین و بیان خواسته‌های فرقه تروریست رجوی از سوی اسماعیلیون، گواه این مدعاست.

ارسال نظرات