۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۳۳۳۴۹

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۲/۰۶؛ تداوم بارش باران تا شنبه آینده

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۲/۰۶؛ تداوم بارش باران تا شنبه آینده
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز یکشنبه آینده خبر داد و از تشدید بارش‌ها در برخی مناطق کشور از جمله غرب خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسیامروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، سمنان و برخی مناطق استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران و سواحل دریای خزر بارش پراکنده همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر احتمال شکل‌گیری ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق موقتی و وزش باد شدید وجود دارد. پنجشنبه سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق فعال خواهد بود و در استان‌های اصفهان،‌ یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق تهران بارش پراکنده روی می‌دهد.

بارش‌ها روز جمعه در مناطق یادشده و خراسان جنوبی با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، شنبه آینده در استان‌های کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی جدید از شمال  غرب، بارش‌ها در شمال غرب تشدید می‌شود و در سواحل دریای خزر، تهران، البرز، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات