۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۳۳۳۷۱

هیأتی‌ها کارخانه ورشکسته‌ای را احیا و صادرکننده نمونه کشور کردند+عکس و فیلم

هیأتی‌ها کارخانه ورشکسته‌ای را احیا و صادرکننده نمونه کشور کردند+عکس و فیلم
جمعی از هیأتی‌های حسینیه زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز زمانی که دیدند کارخانه‌ای در همسایگی‌شان ورشکست شده است، به خاطر نام اباعبدالله(ع) پای کار رفتند تا هم صاحب کارخانه را از زندان آزاد و هم کارخانه را احیا کنند.

شاه بیت این گفت‌وگویم آنجا بود که گفت در تبریز مداحی داریم به نام حاج مهدی خادم آذریان که یک مرتبه فرمود، در هیأت که حضور پیدا می‌کنید با کنار دستی خود حال و احوال کنید، از کار و کسب او بپرسید. شاید کنار دستی شما صاحب یک مغازه باشد و جنسی را بفروشد که نیاز داشته باشید و این آشنایی حلقه وصلی برای این تبادل‌ها باشد. دقیقاً کارکرد هیأت، جدای از برگزاری مراسم و حضور در مجالس آل‌الله همین می‌تواند باشد؛ کنار هم قرار دادن عناصر مذهبی و دینی که می‌توانند در یک جامعه ایمانی کمک‌رسان همدیگر باشند.


هیأت زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز از هیأت‌های قدیمی در جنوب این شهر است

به خاطر امام حسین(ع) وارد گود شدیم و کارخانه ای را سروسامان دادیم

در جاده سنتوی تبریز که در شمال غربی این شهر قرار داد و مشرف به باغات صیفی حکم‌آباد هست، کارخانه تولید فولادی فعالیت داشت که بعد از چندی ورشکست شد. مسئول این کارخانه فردی هیأتی و امام حسینی بود که از بد روزگار سرمایه خود را از دست داد، اما همسایه‌های هیأتی که فروشندگان آهن بودند، تصمیم گرفتند به برکت نام اباعبدالله (ع) پای کار بیایند و او را از زندان آزاد کنند. داوود قدیم، مسئول هیأت و حسینیه زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز در این خصوص می‌گوید: «در سال ۱۳۸۹ برای سروسامان دادن به بدهی‌های این فرد وارد میدان شدیم و در آزادی ایشان از زندان نقش فعال داشتیم. تجهیزات کارخانه را هم از توقیف خارج کردیم و به او دو ـ‌ سه سال فرصت دادیم تا کارخانه را سرپا کند، اما زمانی که موفق نشد، زمین کارخانه را از بانک خریداری کرده و کار را دست گرفتیم.»


عزاداری هیأت زنجیرزنان تبریز در ماه محرم

سه سال در ایام کرونا در ماه‌های رمضان ۲۵ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع کردیم 

این روحیه کمک‌رسانی برخاسته از عشق و علاقه این جمع به اهل بیت(ع) است. هیأت زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز هر هفته جمعه‌ها مجلس روضه هفتگی دارد و در مناسبت‌های مختلف از موالید و عزاداری‌ها گرفته تا ماه رمضان، همواره جلسه دارد. او می‌گوید: «هیأت ما در ماه رمضان هرسال مراسم مناجات‌خوانی برگزار می‌کند و در ایام کرونا، ۲۵ هزار پرس غذای گرم در ماه رمضان با همکاری مرکز نیکوکاری پیامبر رحمت به سرپرستی سرهنگ پاسدار صمد آقا برزگر طبخ و در حسینیه و میان نیازمندان توزیع کردیم. هرسال کمک‌رسانی‌های بسیاری در قالب کمک‌های مومنانه و تهیه بسته‌های معیشتی هم برای نیازمندان داریم که سال گذشته آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و عابدین خرم استاندار فعلی استان از یکی از رزمایش‌های ما بازدید کردند که بسیار مورد استقبال گرفت. در زمان شیوع بیماری کرونا نیز هیأت ما با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد میدان شد و در روزهای نخست در عرصه ضدعفونی سطوح عمومی بسیار فعالیت داشتیم.»

 

تعداد بازدید : 0

حضور آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز برای توزیع اطعام هیأت

گوشه‌ای از خدمات خیرخواهانه این هیأت

در چهاردهمین گزارش روایت تولید، سراغ این هیأت رفتم که خدمات خیرخواهانه این هیأت به همین جا ختم نمی‌شود و آن‌ها در مناسبت‌های مختلف کمک‌رسانی به نیازمندان دارند. در ایام نیمه شعبان یا میلاد امام حسن (ع) آن‌ها با خرید تنور نانوایی‌ها، نان رایگان به دست هر قشری می‌رسانند. قدیم می‌گوید: «تفاوتی ندارد که این نان به دست نیازمند می‌رسد یا غنی، بلکه معتقدیم اگر به دست اغنیاء هم برسد موجب می‌شود که آن‌ها نان اهل بیتی(ع) لااقل سر سفره ببرند و یا اگر به دست زن بارداری برسد موجب می‌شود که در طفل او اثرگذار باشد. مرکز نیکوکاری پیامبر رحمت(ص) را هم در حسینیه مستقر کردیم که کمک‌رسانی به نیازمندان در این قالب دنبال می‌شود. در ماه محرم ۱۳ شب اطعام داریم. در فضای حسینیه، آشپزخانه‌ای پیش‌بینی شده که ظرفیت طبخ غذا برای ۳ هزار نفر را دارد.»


این هیأت در مناسبت‌ها به خصوص ایام کرونا بسته معیشتی و غذا میان نیازمندان توزیع می‌کرد

نیروهای مورد نیاز کارخانه را از هیأت جذب می‌کنیم

قدیم معتقد است: «هیأت را در گریه کردن خلاصه نمی‌دانم و معتقدم هیأت باید به حرف ولی خود گوش دهد. مقام معظم رهبری ۱۱ سال است که روی بحث تولید تاکید دارند. تولید داخلی می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. تحریم‌هایی که وضع‌کنندگانش حتی به کودک خردسال و بیمار هم در وضع آن رحم نکردند. هیأت‌ها می‌توانند به دستور رهبر انقلاب در عرصه تولید وارد عمل شوند. اقتصاد ما اگر مقاومتی شود مشکل‌گشای امور کشور خواهد شد. با همین نگاه و رویکرد توان خود و هیأتی‌ها را پای احیای این کارخانه آوردیم. در این کارخانه در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر مشغول به کارند که بخش اعظم آن‌ها هیأتی هستند. اگر نیرویی نیاز داشته باشیم در محله و هیأت فراخوان جذب می‌دهیم. برای مثال در حال حاضر سرکارگر کارخانه ما مسئول پذیرایی هیأت و کارپرداز کارخانه، مداح هیأت است.»


هیأتی‌ها برای جذب نیرو هم در هیأت فراخوان می‌دهند

صادرات به ۵ کشور همسایه

این کارخانه در حال حاضر تولیداتی مانند انواع لوله صنعتی، پروفیل، قوطی، چهارچوب فلزی و ... را تولید می‌کند. قدیم می‌گوید: «محصولات کارخانه ما علاوه بر داخل که بیشتر بازار ما در غرب کشور از شمال تا جنوب است، در کشورهای عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان هم عرضه می‌شود.»


در حال حاضر ۱۰۰ -۱۲۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند

توصیه‌ای از پدربزرگ که آویزه گوش است

روحیه این هیأت و کارخانه در تبریز انقلابی هم هست و در سال ۱۴۰۱ که فضای کشور درگیر اغتشاشات و شلوغی‌هایی شده بود و فضای تبریز کمی ملتهب بود، این هیأت با محوریت کارخانه جشن پیروزی انقلاب را در سطح گسترده‌ای برگزار کرد که در نوع خود بی‌نظیر بود و مورد استقبال و تقدیر مسئولان استان قرار گرفت. مسئول هیأت زنجیرزنان محله حکم‌آباد تبریز می‌گوید: «پدربزرگ همیشه توصیه‌ای به من داشت که آویزه گوشم هست. او می‌گفت زمان رضاخانه مجبور بودیم برای زنجیرزنی و عزاداری به زیرزمین و پستو در روستاهای اطراف تبریز برویم و مخفیانه عزاداری کنیم اما امروز شما به راحتی و با امنیت کامل در حسینیه عزاداری می‌کنید. باید قدر بدانید و قدردان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باشید. برای همین زمانی که احساس کردیم نیاز است که از انقلاب دفاع کنیم، جشن گسترده‌ای در تبریز همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی به راه انداختیم.»

منبع: فارس
ارسال نظرات