۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۳۳۴۷۴

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت مناسبات با لبنان در همه زمینه‌ها

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت مناسبات با لبنان در همه زمینه‌ها
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نبیه بری بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف بویژه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه با تمجید از نقش و تلاش‌های نبیه بری در صحنه سیاسی داخلی لبنان، بر ضرورت حل و فصل مسائل داخلی این کشور با استفاده از سازوکارهای داخلی و گفت‌وگو و توافق بین جریان‌های سیاسی لبنانی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با قدردانی از نقش برجسته لبنان و مقاومت لبنانی در ایستادگی در مقابل تلاش‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف بویژه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی، با توجه به زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب در دو‌ کشور تأکید کرد.

رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی خود از تحولات جاری پس از توافق ایران و عربستان و با برشمردن اثرات مثبت آن در سطح منطقه و خصوصا وحدت جهان اسلام، لبنان و مقاومت، آن را سنگری سترگ در مقابل رژیم صهیونیستی خواند.

طرفین در این دیدار در خصوص اوضاع یمن، بحرین، فلسطین و سودان بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظرات