۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۷۳۳۵۸۵
مزاری در گفت‌وگو با رسا:

آیت‌الله سلیمانی هیچ‌گاه خود را از خدمت به مردم محروم نمی‌ساخت

آیت‌الله سلیمانی هیچ‌گاه خود را از خدمت به مردم محروم نمی‌ساخت
مزاری خدمات آیت‌الله سلیمانی به طلاب و عموم مردم سیستان و بلوچستان را مورد توجه قرار داد و گفت: جوابگویی همیشگی به تلفن همراه حتی در جلسات، نشان می‌داد كه آن مرحوم هیچ گاه خود را از خدمت به مردم محروم نمی‌سازد.

عبدالرضا مزاری رئیس مؤسسه تراب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سلیمانی از ارتباط سی ساله خود با وی سخن گفت و افزود: سال 1380 كه آیت‌الله سلیمانی به امامت جمعه زاهدان و نمایندگی مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان منصوب شد، بنده برای اولین بار به دیدار ایشان رفتم و درباره جایگاه طلاب سیستان و بلوچستان در قم صحبت كردیم.

رئیس مؤسسه تراب ادامه داد: آیت‌الله سلیمانی در نخستین سفر به قم، این مسأله را با طلبه‌های سیستان و بلوچستان مطرح كرد و پیگیری‌های خود از مسئولان شهرداری تا رئیس جمهور را برای دریافت زمین انجام داد كه این كار به نتیجه رسید.

وی درباره دلسوزی و دقت نظر آیت‌الله سلیمانی گفت: وی به شدت پیگیر انجام درست این كار بود و جلساتی با مهندسان ساختمان برگزار می‌كرد؛ مهندسان ساخت این ساختمان از مطالعه دقیق و به كار بردن اصطلاحات فنی به وسیله آیت‌الله سلیمانی متعجب بودند.

مزاری از حادثه تصادفی در سال 1381 در مسیر زاهدان و جان باختن فرزند آیت‌الله سلیمانی خبر داد و گفت: با وجود این حادثه تلخ كه تنها به دلیل خدمت این عالم در استانی دور افتاده به وجود آمده بود، وی كار خود را با قوت و قدرت كامل ادامه داد؛ با وجود فعالیت زیاد خود به روزه‌دار بودن در بیشتر روزها معروف بود.

رئیس مؤسسه تراب كه از حسن برخورد و معاشرت آیت‌الله سلیمانی با مراجعان سخن می‌گفت، افزود: جوابگویی همیشگی به تلفن همراه حتی در جلسات، نشان می‌داد كه هیچ گاه خود را از خدمت به مردم محروم نمی‌سازد.

وی در ایجاد نقش وحدت آفرین آیت‌الله سلیمانی ابراز داشت: بیستمین و سی‌امین سالگرد آیت‌الله كفعمی به وسیله آیت‌الله سلیمانی برگزار شد كه چنین مجلس دوستانه و وحدت بخشی در بین شیعیان و اهل سنت كم‌نظیر بوده است.

مزاری رأی بالای آیت‌الله سلیمانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نشان از محبوبیت وی در استان سیستان و بلوچستان دانست و گفت: در سال‌های مسئولیت آیت‌الله سلیمانی در سیستان، اتفاقات زیادی در سیستان افتاد و آیت‌الله سلیمانی تلاش كرد با وحدت و رویه خوبی مسائل استان را حل كند تا قائله و مشكل خاصی در این استان نداشته باشیم.

ارسال نظرات