۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۳۳۶۲۱
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

لزوم قرارگیری «خانواده» در اولویت فعالیت های فرهنگی

لزوم قرارگیری «خانواده» در اولویت فعالیت های فرهنگی
امیر آبادی فراهانی مساله خانواده را دارای ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی دانست و از مبلغان خواست تا این مساله را در اولویت فعالیت های فرهنگی خود قرار دهند.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، جلسه هم افزایی مشاوران امین با موضوع «آسیب های اجتماعی فرهنگی و تربیتی فراروی خانواده های قم» با حضور احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.

امیر آبادی فراهانی در ابتدای مطالب خود ضمن خرسندی از حضور در این جلسه بر ضرورت هر چه بیشتر توجه به مسائل فرهنگی شهر قم اشاره کرد و گفت: مشکلات اجتماعی شهر قم برای همه روشن بوده و به فراخور اهمیت این شهر در جهان اسلام نیازمند توجه و ایجاد فعالیت های فرهنگی بیش از پیش هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مساله خانواده را از موضوعات مهم کشور برشمرد و اظهار داشت: مساله خانواده دارای ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی بوده و سعی داریم در مجلس شورای اسلامی پیگیری همه جانبه خصوصا در بعد اقتصادی و معیشتی در این موضوع داشته باشیم و  از مبلغان گرامی انتظار داریم این مساله را در اولویت فعالیت های فرهنگی خود قرار دهند.

وی در ادامه تکریم «مقام مادر» را امری مهم در جهت داشتن یک جامعه خوب دانست و بیان کرد: اگر به دنبال یک جامعه خوب و عاری از آسیب های اجتماعی هستیم باید در ابتدا توجه خود را به سمت خانواده و در راس آن مساله «تکریم مقام مادر» را در برنامه های خود لحاظ کنیم. دشمنان داخلی و خارجی به صورت تخصصی روی این مساله ورود کرده و با فعالیت در این حوزه به دنبال مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و لزوم تکمیل و ارتقا آن ابراز کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از اقدامات موردنیاز کشور بوده البته این قانون ضعف هایی هم دارد که به طور جدّ پیگیر رفع نقایص و ارتقا آن در مجلس شورای اسلامی هستیم و از مبلغان محترم درخواست داریم که پیشنهادات خود را در این امر به مسئولین مربوطه ارجاع دهند.

امیر آبادی فراهانی بیان کرد: در خصوص مساله کمبود ساختمان در حوزه برگزاری فعالیت های مشاوره ای و فرهنگی مبلغان، تعداد زیادی از ساختمان های شهرداری که به مدت محدود در سطح شهر بلااستفاده مانده است قول می دهیم این اماکن را در اختیار مبلغان گرامی قرار دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد از ابتدای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهترین پایگاه در عرصه فعالیت های فرهنگی بوده و البته اذعان داریم که هیئت امنای بعضی از مساجد در رویکردهای جدید مسایل فرهنگی توجیه نیستند که دفتر ما در شهر قم این تونایی را دارد که با حضور در جمع آنان، این مساله را حل کند.

 
 
ارسال نظرات