۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۳۳۹۳۱
به رسم آیه‌ها؛

اتّحاد امّت اسلامی

اتّحاد امّت اسلامی
در این سخن نگاشت به مرور آیات‌ مورد اشاره در بیانات حضرت آیت‌ الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی می پردازیم.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله العظمی ‌امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی (۱۴۰۲/۰۲/۰۲)، پیرامون اهمیت اتّحاد امّت اسلام به آیاتی از قرآن اشاره کردند که رسانه KHAMENEI.IR این آیات و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آنها را در این سخن نگاشت مرور میکند.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«امروز مشکل ما تفرّق است؛ با اینکه قرآن نهی کرده است از تفرّق: وَ لا تَکونوا کَالَّذینَ تَفَرَّقوا وَ اختَلَفوا،(۱) و امر کرده است به اتّحاد: وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعًا وَ لا تَفَرَّقوا،(۲) با این وجود، ملّت اسلام و امّت اسلام متفرّقند. بله، عقاید مختلفی وجود دارد، مذاهب مختلفی وجود دارد، سلایق مختلفی وجود دارد؛ خب باشد. این سلایق مختلف نباید موجب بشود که ما از نعمت بزرگ اتّحاد امّت اسلامی محروم بشویم. امروز اگر امّت اسلامی که ‌ نزدیک دو میلیارد جمعیّتند و در مهم‌ترین و حسّاس‌ترین نقاط جغرافیایی عالم متفرّقند، با هم متّحد بودند، کشورهای اسلامی خیرات بمراتب بیشتری را به دست می‌آوردند.»

۱) سوره‌ی آل‌عمران، بخشی از آیه‌ی ۱۰۵؛ «و چون کسانى مباشید که پس از آنکه دلایل آشکار برایشان آمد، پراکنده شدند ...»
۲)سوره‌ی آل‌عمران، بخشی از آیه‌ی ۱۰۳؛ «و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید ...»

اتّحاد امّت اسلامی

ارسال نظرات