۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۳۳۹۹۵
آیت الله جوادی آملی در دیدار سردار قاآنی:

مشکل دشمن با اصل دین و استقلال ما است/ اگر قوی باشیم کسی جرأت حمله ندارد

مشکل دشمن با اصل دین و استقلال ما است/ اگر قوی باشیم کسی جرأت حمله ندارد
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ما است تصریح کرد که آنچه باعث پیروزی ما می‌شود ارتباط تنگاتنگ با خدا و ایجاد قدرت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی صبح امروز در دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، از فعالیت های صورت گرفته قدردانی و دعا کرد تا این فعالیت ها علاوه بر عطای پاداش بهشت در آخرت، پیروزی در این دنیا را نیز نصیب رزمندگان اسلام بفرماید.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: کسی که دارای اسلحه هست و مسلح، در جنگ مقابل کسی که اسلحه ندارد یقینا باید پیروز باشد، اما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بر علیه ایران که مظلومانه مورد حمله قرار گرفت، پیروزی از آن فرزندان ایران شد چرا که سلاحی که دست ما بود و دست آنها نبود «وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ» بود!

وی ادامه داد: مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ماست، چه آن جنگ هشت ساله که در ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند، و چه الان که مظلومانه مورد تحریم قرار می گیرد، اینها با اصل دین و استقلال کشور می جنگند و آنچه باعث پیروزی ما در این جنگها می شود و خواهد شد همان «وسلاحه البکاء» و ارتباط تنگاتنگ ما با خداست که این را باید حفظ کنیم.

​​​​​​​حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: این سلاح های معنوی را بیگانه ندارد، لذا همیشه در مقابل رزمندگان اسلام شکست خورده است.

​​​​​​​​​​​​​​حضرت آیت الله جوادی آملی به ذکر خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما عزیزانی داشتیم که در زمستان سرد کردستان، برای حفظ سنگرهای خود آنقدر مقاومت کردند و ماندند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند! وقتی پیکر اینها رو آوردند در مسجد اعظم قم، ما معمولا در مجلس ترحیم قرآن و فاتحه میخوانیم و تا آخر فرصت نشستن نیست، اما آن شب تا آخر مجلس نشستم و گریه کردم نه برای ثواب، بلکه گریه خجالت! این جوانی که تنها برای وفاداری به این نظام اینگونه به شهادت می رسد، اینها سرمایه های ما هستند که در جای دیگر نیست!

وی بیان کرد: این سرمایه و این عظمت را چه کسی داد؟ قرآن و اهلبیت علیهم السلام این سرمایه ها را دادند، اینکه در قرآن می فرماید ﴿وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴾ خیال نکنید و نگویید که اینها مرده اند، اینها زنده اند و نه تنها زنده اند که به فکر دیگران نیز هستند ﴿وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم﴾ اینها به خدا عرض می کنند این کسانی که راهی ما هستند، کمکشان کن!، شهداء نه تنها زنده اند که به فکر آیندگان نیز هستند! قرآن و اهلبیت در مقام شهداء این گونه می گویند، و ما باید این سرمایه عظیم معنوی را حفظ کنیم!

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید به گونه ای باشید که دشمن در شما قدرت و عظمت ببیند و جرأت حمله نداشته باشد، خداوند در قرآن کریم می فرماید: ﴿قَاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً﴾ باید به گونه ای باشید و دستتان پر باشد که دیگران از شما بترسند و سراغ شما نیایند.

​​​​​​​در ابتدای این دیدار، سردار قاآنی گزارشی از آخرین تحولات منطقه و وضعیت محور مقاومت خدمت معظم له ارائه داد.

ارسال نظرات