۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۷۳۴۰۰۸
کوثری در گفت‌وگو با رسا:

سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه هشدار جدی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است

سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه هشدار جدی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است
کوثری سفر آیت الله رئیسی به سوریه را دارای هشدارهای جدی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و تصریح کرد که جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل یکپارچه ایستادگی خواهد کرد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به بررسی ابعاد و دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به کشور سوریه پرداخت و گفت: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی دفاعی و فرهنگی میان دو کشور است و می تواند این سفر ثمرات بسیاری خوبی را به ارمغان بیاورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سفر دارای تعاملات سازنده و راهبردی میان ایران و سوریه است، افزود: آیت الله رئیسی و بشار اسد و دیگر مسؤولان مطرح کردند که همانند گذشته سوریه نسبت به ایران و ما نسبت به مردم سوریه و همچنین لبنان دارای تعهداتی حول محور مقاومت بوده و خواهیم بود.

وی با اشاره به تاریخچه روابط و همکاری ایران و سوریه خاطر نشان کرد: ارتباط حسنه میان دو کشور از زمان انقلاب و به ویژه هشت سال دفاع مقدس آغاز شده بود و زمانی که حافظ اسد رأس حکومت بود سوریه تنها کشوری بود که در جنگ تحمیلی در ابعاد سیاسی و تجهیزات نظامی از ما حمایت کرد.

کوثری ارتباط ایران و سوریه را ارتباطی تنگاتنگ و برادرانه برشمرد و افزود: سوریه در زمان جنگ با داعش آسیب های زیادی از نظر مکانی و امکاناتی دید، از این رو مؤسسات دانش بنیان ایرانی می توانند در این کشور اثرگذاری مناسبی داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران و سوریه در 15 مورد به توافق نهایی رسیدند که امیدوارم این گونه همکاری‌ها و توافقات میان دو کشور در دیپلماسی سیاست خارجی و اقتصاد کشور اثرگذار باشد.

کوثری با بیان اینکه سفر آیت الله رئیسی به کشور سوریه دارای هشدارهای جدی برای رژیم اشغالگر اسرائیل است، گفت: ایران همانند گذشته اعلام کرد که از همه جهات از سوریه، لبنان و جبهه مقاومت دفاع می کند و همچنین جبهه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر قدس یکپارچه ایستادگی خواهد کرد، بنابراین این سفر هشدار جدی برای رژیم کودک کش اسرائیل و حضور آمریکا در منطقه است.

میثم صدیقیان

ارسال نظرات