۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۳۴۰۲۱

اعضای جدید هیئت رئیسه کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند

اعضای جدید هیئت رئیسه کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند
جلسات کمیسیون‌های آیین نامه داخلی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حراست و پاسداری از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و اعضای جدید هیئت رئیسه این کمیسیونها انتخاب شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جلسات کمیسیون‌های آیین نامه داخلی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حراست و پاسداری از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری، صبح و عصر پنجشنبه در قم برگزار شد.

از آنجا که طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری انتخابات کمیسیونهای این مجلس هر دو سال یک بار تجدید می شود هر کمیسیون در نخستین جلسه خود ابتدا اعضای هیئت رئیسه جدید کمیسیون را انتخاب می کنند.

بر این اساس کمیسیون‌های آیین نامه داخلی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حراست و پاسداری از ولایت فقیه  مجلس خبرگان رهبری، امروز هیئت رئیسه خود را تعیین کردند.

این گزارش می افزاید در مقررات عمومی کمیسیونهای مجلس خبرگان آمده است هیئت رئیسه هر کمیسیون متشکل از یک رئیس، دو نایب رئیس، دو منشی و یک مخبر می باشد که با رأی مخفی اعضای همان کمیسیون انتخاب می شوند.

بر این اساس بار دیگر آیت الله احمد بهشتی به عنوان رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی و آیت الله عبدالمحمود عبداللهی به عنوان رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ابقاء شدند. آیت الله سیدعلی شفیعی نیز به عنوان رئیس جدید کمیسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه انتخاب شد.

اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی آقایان حسن عالمی و رضا رمضانی را به عنوان نواب رئیس، جواد مجتهد شبستری و عسکر دیرباز را به عنوان منشیان و محسن قمی را به عنوان مخبر کمیسیون تعیین کردند. کمیسیون آیین نامه داخلی  در ادامه دو طرح ارجاعی از اجلاس خبرگان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین آقایان سیدمحمد حسینی شاهرودی و علیرضا اسلامیان به عنوان نایب رئیس اول و دوم کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جواد مجتهد شبستری و محمد حاج ابوالقاسم دولابی به عنوان منشیان و علی ملکوتی نیز به عنوان مخبر این کمیسیون انتخاب شدند.

در کمیسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه هم آقایان علی ملکوتی و حسینی شاهرودی نواب رئیس، احمد مؤمن و احمد پروایی، منشیان و عبدالکریم فرحانی مخبر کمیسیون گردید.

کمیسیونهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حراست و پاسداری از ولایت فقیه نیز بعد از تعیین هیئت رئیسه کمیسیون درباره برنامه های آتی کمیسیونهای خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مجلس خبرگان رهبری 7 کمیسیون دارد که هر کمیسیون، متشکل از 11 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل می باشد و هر یک از نمایندگان می توانند در دو کمیسیون از این کمیسیونها عضویت داشته باشد.

یادآور می شود در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری هم که روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران تشکیل شد آیت الله محمدی اراکی به عنوان رئیس و آقایان مصباحی مقدم و دری نجف آبادی نواب رئیس، حسینعلی سعدی و عسکر دیرباز، منشیان و محمد حاج ابوالقاسم دولابی به عنوان مخبر کمیسیون اقتصادی انتخاب شدند.

جلسات سایر کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات