۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۳۴۰۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل:

شهید مطهری اسوه پژوهشگران است

شهید مطهری اسوه پژوهشگران است
مدیر حوزه های علمیه خواهران با توصیه به پژوهشگران در خصوص بکارگیری توان خود در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن زندگی علمی شهید مطهری را اسوه ای مناسب برای پژوهشگران دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ آثار و‌ نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام با تشکر از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به اینکه دشمن سعی در نفوذ به تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی در کشور جمهوری اسلامی ایران دارد باید با تمام توان و با القا هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی و بکارگیری ظرفیت پژوهش به جامعه از این امر جلوگیری نماییم.

وی افزود: شهید مطهری با درک درستی که از جنگ ترکیبی شناختی و‌ جهاد تببین داشتند و با توجه به فعالیت های گوناگون در عرصه های مختلف توانستند به پهنای زمانه خود به عنوان الگویی مهم و تاثیر گذار برای پژوهشگران ما باشد.

رئیس حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: شهید مطهری در حوزه های کمونیسم و امپریالیسم که به قول خودشان مانند دو روی یک قیچی عمل می‌کنند و حوزه های حقوق زن و ادبیات کودکان بسیار مثمر ثمر بودند و پژوهشگران اگر به دنبال شخصیت و اسوه در عرصه پژوهش هستند باید بیشتر و بهتر به شخصیت شهید مطهری پرداخته و با شناخت بیشتر ایشان در پیشبرد تحقیقات خود تلاش نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: درآستانه صدمین سال بازسازی حوزه علمیه قم هستیم که با توجه به خدمات های شایان امام راحل(ره)، شهید مطهری و مقام معظم رهبری همچنان به عنوان حوزه فاخر و بالنده در جمهوری اسلامی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی نیز با خدمت هایی به حوزه پژوهش به طلاب در تمام عرصه های فرهنگی و اجتماعی کمک کرده است،گفت: پژوهشگران عزیز باید تمام توان خود را در خنثی سازی حیله های دشمن به کار گرفته و در تربیت و راهنمایی و هدایت بیشتر جوانان به فرامین دینی مثمر ثمر باشند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از برگزیدگان پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) تجلیل شد.

ارسال نظرات