۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۴۰۲۷
امام جمعه ساوه:

تقویت همکاری ایران و سوریه، خواب را از چشم صهیونیست ها خواهد گرفت

تقویت همکاری ایران و سوریه، خواب را از چشم صهیونیست ها خواهد گرفت
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به سوریه، دستاوردهای این سفر را کابوس اسرائیل دانست که خواب را از چشم صهیونیست ها خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر رحیمی خطیب جمعه ساوه با اشاره به خطبه 151 نهج البلاغه اظهار داشت: حضرت می فرماید شما سعی کنید در پس سعى کنید که شما پرچم فتنه‏ها و نشانه ‏هاى بدعت‏ها نباشید، و آنچه را که پیوند امت اسلامى بدان استوار، و پایه ‏هاى طاعت بر آن پایدار است، بر خود لازم شمارید ، و بر خدا، ستمدیده وارد شوید نه ستمگر، و از گرفتار شدن به دام‏هاى شیطان، و قرار گرفتن در وادى دشمنى‏ها بپرهیزید، و لقمه هاى حرام به شکم خود راه ندهید، شما برابر دیدگان خداوندى قرار دارید که گناهان را حرام کرد و راه اطاعت و بندگى را آسان فرمود.

وی در ادامه به سالروز شهادت حمزه سید الشهداء در جنگ احد و وفات حضرت عبد العظیم حسنی در سال 252 هجری قمری اشاره و افزود: 15 شوال سوم هجری قمری در روز جنگ احد حضرت حمزه و 69 نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند. حضرت حمزه مردی شجاع و با هیبت بود و در این جنگ به دست وحشی و به دستور هند همسرابوسفیان شهید شد. او در میدان جنگ با نیزه ای بر سینه و یا شکم مبارک آن حضرت زد آن حضرت را شهید کرد. وقتی خبر به هنده دادند، آن خبیث دستور داد سینه آن حضرت را بشکافند و جیگر مبارک آن حضرت را بیرون آورد.وقتی خواست به جیگر حمزه دندان بزند . دندانهای نحسش کارگر نشد. همچنین هنده با خنجری گوشها، و بینی و ... آن حضرت را جدا کرد و به گردن انداخت. پیامبر هنگامی که حمزه را با آن وضع دیدند، گریستند و عبای مبارک را روی او کشیدند که خواهرش صفیه او را به آن حال نبیند.

حجت الاسلام رحيمي به سالروز شهادت متفکر بزرگ و فيلسوف و عارف کامل آيت الله مطهري و روز معلم اشاره کرده و بیان داشت: اين بزرگوار در دوران زندگي خود، همتش دفاع از حقايق اسلام و معارضه و مقابله با دشمني هايي بود که در عرصه فکرو انديشه عليه اسلام مطرح مي شد او چشمه فياض و جوشاني بود که اين چشمه مي توانست برکات بسيار زيادي و جديدي را به عالم اسلام ارزاني کند اما دشمنان قبل از دوستان او را شناختند و اجازه ندادند بيش از آن برکاتش به جامعه انساني برسد. او يک وظيفه شناس بود و در مقابل دين خودش را يک سرباز مطيع و فرمانبردار احساس مي کرد و جامعه را مثل يک جراح و طبيب ماهر جراحي ميکرد وهر دردي و ميکروبي را که مي ديد به فکر معالجه مي افتاد.

وی در ادامه افزود: روزي ديد در بدنه جامعه به زنان ظلم مي شود و تلقي جوامع غربي از زن به عنوان يک ملعبه و يک وسيله لذت جويي مردان است و حريم زنان شکسته شده است سريع دست به قلم برد و کتاب حقوق زن و مسئله حجاب و امثال آن را مطرح کرد روزي در طبابت ماهرانه خود ديد جوانان اعتقاد ضعيفي دارند، کتاب جهان بيني توحيدي و داستان و راستان را نوشت و در نهايت اينکه شهيد مطهري يک فهمنده و فهماننده خوبي بود چون معلم خوب کسي است که دانشجوي خوبي باشد بايد تشنه تعلم باشد، شهيد مطهري از انجايي که متعلم خوبي بود معلم خوب و الگوي معلمان شد.

خطیب جمعه ساوه به همکاری ایران و عراق برای اخراج کامل آمریکا از منطقه اشاره کرده و اظهار داشت: عبداللطیف رشید هفته گذشته به ایران آمد. در این دیدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند؛ حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند. این یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است. این جمله یک گزاره اصلی برای همه آزادیخواهان جهان است که باید به درستی تبیین شود و بر آن پای فشرده شود و همکاریهای متقابل کشورها بر همین اصل بهعنوان یک اصل رُکنی در مناسبات بین کشورهای منطقه و جهان مورد اهتمام واقع گردد. این اولین محور همکاری بین ایران و عراق بر اساس این راهبرد است.

وی در ادامه افزود: حضور رئیس جمهور عراق در تهران میتواند در حوزههای مختلف بسیار برای ۲ کشور مؤثر باشد. هر قدر کشورهای همسایه منطقه بتوانند تعاملات و همکاریهای خود را بیشتر کنند و در حوزههای گوناگون تسری ببخشند، «امنیت منطقه» افزایش و ورود نیروهای فرامنطقهای به منطقه ژئوپلیتیک غرب آسیا کاهش مییابد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به پیام های اولین سفر آیتالله رئیسی به سوریه ابراز کرد: بعد از سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و حضور وی در چند صد متری مرز فلسطین اشغالی، حالا سفر آیت الله رئیسی به یک همسایه دیگر سرزمینهای اشغالی، خبری بد برای رژیم موقت صهیونیستی در بعد امنیتی و نظامی و به نوعی نشاندهنده تلاش ایران برای هماهنگی جبهه مقاومت یعنی «تهران - حزبالله – دمشق» علیه تل آویو و محاصره هرچه بیشتر این رژیم است.

وی در پایان افزود: حضور آقای رئیسی در دمشق قطعا به استحکام بیشتر روابط ۲ کشور در حوزه نظامی و همچنین تقویت همکاریهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران با سوریه منجر خواهد شد؛ کابوسی که خواب را از چشمان صهیونیستهای غاصب خواهد گرفت. در بعد اقتصادی این سفر میتواند گشایشها و منافع زیادی برای اقتصاد ایران به ارمغان آورد. سوریه پس از پیروزی در جنگ، به دنبال بازسازی هرچه سریعتر ویرانههای برجامانده از یک دهه جنگ است و برای این مهم نیازمند سرمایهگذاریهای هنگفت خارجی و مشارکت شرکت های خارجی است. شرکتهای توانمند ایرانی در حوزههای مختلف میتوانند در روند بازسازی سوریه نقش اساسی داشته باشند و سفر جناب رئیسی هموار کننده این مسیر خواهد بود، چراکه در صورت تعلل دولت ایران، دیگر کشورهای منطقه ابتکار عمل در اقتصاد سوریه را در دست خواهند گرفت.

ارسال نظرات