۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۳۴۱۶۶
معرفی کتاب؛

چهار اثر از استاد پرورش در نشر شهید کاظمی

چهار اثر از استاد پرورش در نشر شهید کاظمی
چهار کتاب «آموزههایی از قرآن» «ما و پیامبر» «علی و فاطمه» و «شناخت انسان» برگرفته از درسهای سید علی اکبر پرورش توسط نشر شهید کاظمی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، استاد سید علی اکبر پرورش از جمله نوادری است که در طول حیات پربرکت خویش آثار و برکات فراوانی از خودش به‌یادگار گذاشت. فعالیت‌های بنیادین فرهنگی وی در دوران پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن چشمگیر بود. کلام نافذش در روح و روان جوانان تأثیر شگفت‌آوری داشت و سخنرانی‌های پرشور و کلاس‌های معارف اسلامی وی از جذاب‌ترین جلسات دینی و فرهنگی بود که در دوران ستم‌شاهی جوانان را دور هم جمع می‌کرد و از آنان افرادی متعهد و معتقد و انقلابی می ساخت.

با عالمان دینی و دانشمندان و صاحب نظرانی همچون مرحوم علامه طباطبایی، شهید مطهری و علامه محمدتقی جعفری و بسیاری از بزرگان دیگر ارتباط پیوسته و عمیق داشت و افکار و اندیشه‌های خود را با آنان مطرح و تبادل نظر می کرد. کلامش همه شیرین و لطیف و معرفت‌آموز و شنیدنی بود و با بیان معارف دینی و لطایف دقیق به عمق معرفت مخاطبانش می افزود.
به همت انتشارات شهید کاظمی چهار کتاب «آموزه هایی از قرآن»، «ما و پیامبر»، «علی و فاطمه» و «شناخت انسان» که برگرفته از سخنرانی ها و درس های استاد سید علی اکبر پرورش است، به زیور طبع آراسته و راهی بازار نشر شده است.

محور اصلی هر کتاب براساس عنوان هر کتاب است و در هر دفصل از یک منظر مهم مباحث مختلف مورد توجه قرار گرفته است. این مسائل به گونه ای بازگو شده که فهم مطالب برای مخاطب جوان و بزرگسال راحت، روان و خواندنی است.
در بخشی از کتاب «آموزه هایی از قرآن» آمده است: کسی که حساب‌وکتاب می‌کند امروز سه ساعت در راه خدا کار کردم، امروز فلان کمک را کردم، این یک انسان محاسبه‌گر است. این می‌خواهد از خدا طلبکاری کند. ‌حداقلش این است که توقف می‌کند.
اگر تمام هستی‌ام را وقف کنم، حق ندارم یک ذره احساس طلب کنم. چون او بر من حاکم است. او به من حیات داده است. حتی اگر حیات را تقدیم به او کنم، کاری نکرده‌ام.
این است که روح طلبکاری یکی از عوامل بسیار مهمی است که مانع درک حقایق می‌شود. آنجا که تمام وجودم را غرور گرفته باشد و احساس طلب از او می‌کنم، جز ذلت و زبونی چیزی نیست.

علاقه‌مندان جهت مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های معتبرسراسر کشور مراجعه و یا از طریق سایت من و کتاب manvaketab.com و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

ارسال نظرات